Overslaan en naar de inhoud gaan
TotalEnergies België - Grote bedrijven
Main navigation - Grande enterprises
Uw activiteit
Terug
Uw activiteit
Landbouw
Handel
Garage
Industrie
Syndici
Openbare werken
Vervoer
Uw behoeften
Terug
Uw behoeften
Mobiliteit
Alternatieve brandstoffen
Brandstoffen
Multi-energiekaarten
Ons netwerk
Gebouw
Pellets en stookolie
Groene elektriciteit en aardgas
Zonnepanelen
Duurzaamheid
Alternatieve brandstoffen
Duurzame energie
Elektromobiliteit
Materiaal
Automotive smeermiddelen
Industriële smeermiddelen
Hulp en contact
Terug
Hulp en contact
Veelgestelde vragen
Uw persoonlijk contact
Menu Top (GE)
Over TotalEnergies
Mijn klantenzone
Nl
Fr
Particulieren
Professioneel
Grote bedrijven
Hulp en contact
Veelgestelde vragen
Hulp en contact
Veelgestelde vragen
Uw persoonlijk contact
Waarmee kunnen we je helpen ?
Ik heb een vraag over:
Gebouw
Duurzaamheid
Materiaal
Mobiliteit
Facturatie
Voorschotfactuur
Afrekening
Kopie van een factuur
Facturatie
Voorschotfactuur
Afrekening
Kopie van een factuur
Categoriën
Voorschotfactuur
Afrekening
Injectiefactuur
Kopie van een factuur
PEPPOL
Lijst met vragen
Hoe wordt mijn voorschot berekend na een verhuis?
Verhuist uw bedrijf of voegt het een leveringspunt toe? Ontdek wat u moet doen zodat we het bedrag van uw voorschot kunnen berekenen.
Waarom wordt het voorschot na de afrekening aangepast?
Na elke afrekening herberekenen we het voorschotbedrag van uw bedrijf. Ontdek hoe en waarom we dat doen.
Waarom wijzigt mijn voorschot?
Het voorschotbedrag dat uw bedrijf maandelijks betaalt, kan veranderen. Ontdek de meest gangbare redenen daarvoor.
Hoe wordt het voorschot berekend?
Uw bedrijf schrijft elke maand een bedrag over als voorschot voor de levering van gas en/of elektriciteit. Ontdek hoe we dat bedrag berekenen.
Wilt u een voorschotfactuur betwisten?
Spreek uw vaste contactpersoon aan. Ontdek hier de gegevens die u aan die persoon moet meedelen.
Bijdrage voor hernieuwbare energie bij grijze energie
Ontdek waarom het bedrag van de elektriciteitsfactuur van uw bedrijf de bijdrage voor hernieuwbare energie omvat, ongeacht uw contracttype.
Wat is de bijdrage voor hernieuwbare energie?
Ontdek wat de bijdrage voor hernieuwbare energie inhoudt en waarom ze op de elektriciteitsfactuur van uw bedrijf staat.
Waarvoor staan de EAN-codes op uw factuur?
Ontdek waarvoor de EAN-codes op de energiefactuur van uw bedrijf staan, en hoe u ze makkelijk vindt.
Welke gegevens vermeldt mijn voorschotfactuur
Elke maand ontvangt uw bedrijf een voorschotfactuur voor uw gas- en/of elektriciteitsverbruik. Ontdek de diverse elementen die op die factuur staan.
Wat is het verschil tussen maandelijkse en jaarlijkse meters?
Ontdek het verschil tussen een meter waarvan de stand elke maand (MMR), elke 15 minuten (AMR) of eenmaal per jaar (YMR) wordt opgenomen.
Wanneer ontvang ik de afrekening?
Ontdek op welk moment uw bedrijf zijn afrekening ontvangt, al naargelang het type installatie (laag- of hoogspanning) en de periodiciteit van de meteropname.
Hoe betwist ik een afrekening?
Wilt u een afrekening betwisten? Spreek uw vaste contactpersoon aan. Ontdek hier de gegevens die u aan die persoon moet meedelen.
Hoe wordt de jaarafrekening berekend?
Ontdek hoe we de jaarafrekening van uw bedrijf berekenen en waaruit het bedrag bestaat.
Welke gegevens vermeldt mijn afrekening?
Ontdek wat een afrekening is, de gegevens die ze vermeldt en de periodiciteit ervan, al naargelang het om een laagspannings- of hoogspanningsinstallatie gaat.
Wanneer stel ik mijn injectiefactuur op?
Ontdek wanneer u ons de injectiefactuur van uw bedrijf moet bezorgen, al naargelang die factuur jaarlijks of maandelijks is.
Welke gegevens vermeldt mijn injectiefactuur?
Uw bedrijf stuurt ons een injectiefactuur en wij richten er een aan uw bedrijf. Ontdek waarom we met twee facturen werken.
Hoe krijg ik een kopie van een factuur?
Ontdek waar u de verbruiks- en/of injectiefacturen van uw bedrijf vindt. Zo kunt u makkelijk een kopie downloaden.
Hoe abonneert u zich op een Peppol Access Point?
Ontdek hoe uw bedrijf zich het beste kan abonneren op een Peppol Access Point en waar u rekening mee dient te houden als u er een wilt kiezen.
Hoe sluit u zich aan op Peppol?
Om facturen te ontvangen via het Peppol-netwerk voor gestructureerde digitale facturatie moet uw bedrijf zich hierop aansluiten. Lees in dit artikel hoe.
Wat zijn de voordelen van Peppol?
Een vereenvoudigd facturatieproces, lagere kosten, gegarandeerde veiligheid: ontdek de voordelen van Peppol, het netwerk voor gestructureerde digitale facturatie.
Wat is Peppol?
Maak kennis met het Peppol-netwerk voor digitale facturatie, dat vanaf januari 2026 verplicht wordt voor bedrijven om facturen uit te wisselen.
Betalingen en terugbetalingen
Betalingenbeheer
Aanmaningen
Onbetaalde facturen
Betalingen en terugbetalingen
Betalingenbeheer
Aanmaningen
Onbetaalde facturen
Categoriën
Betalingenbeheer
Aanmaningen
Beheer van de terugbetalingen
Onbetaalde facturen
Lijst met vragen
Wanneer en hoe betaal ik mijn energiefacturen?
Ontdek het ideale moment om uw facturen te betalen én de twee mogelijke betalingswijzen: overschrijving of domiciliëring.
Waar vind ik de lijst met openstaande facturen?
Wilt u nagaan of uw energiefacturen betaald zijn? Ontdek waar u de lijst met uw facturen en hun status vindt.
Een aanmaning voor een betaalde factuur. En nu?
Mogelijk ontvangt u een aanmaning voor een factuur die uw bedrijf al betaald heeft. Ontdek hoe dat kan en welke stappen u het best zet.
Wat doen bij een aanmaning?
Ontdek wat u het best doet wanneer uw bedrijf een aanmaning ontvangt, of wanneer de vermelde factuur verloren is gegaan.
Hoe geef ik het rekeningnummer voor een terugbetaling door?
Ontdek hoe u aangeeft op welke rekening u de terugbetalingen voor uw bedrijf wil ontvangen.
Wat met de volledige terugbetaling?
Ontdek waarom uw bedrijf niet het volledige bedrag van onze creditnota heeft ontvangen.
Wat met onze terugbetaling?
Ontdek waarom uw bedrijf het bedrag vermeld op onze creditnota niet heeft ontvangen.
Wat bij een aanmaning of ingebrekestelling?
Ontdek wat u moet doen als uw bedrijf een aanmaning of een ingebrekestelling van ons heeft ontvangen.
Wat als ik een deurwaardersexploot ontvang?
Ontdek wat u moet doen als uw bedrijf een deurwaardersexploot ontvangt.
Wat als een factuur onbetaald blijft?
Ontdek wat uw bedrijf riskeert als het zijn energiefacturen niet betaalt.
Meters en meterstanden
Soorten meters
Nieuwe meter
Meterstanden
Meters en meterstanden
Soorten meters
Nieuwe meter
Meterstanden
Categoriën
Soorten meters
Nieuwe meter
Andere meter
Meterstanden
Lijst met vragen
Waarom wordt mijn meter gesloten?
De netbeheerder kondigt in een brief aan dat hij de meter van uw bedrijf zal sluiten. Ontdek de drie redenen waarom dat kan.
Waarom dreigt mijn meter gesloten te worden?
Ontdek waarom de netbeheerder mogelijk de meter van uw bedrijf wil sluiten, ook al betaalt u de energiefacturen.
Waarom krijg ik facturen terwijl mijn meter is gesloten?
Ontdek wat u moet doen als uw bedrijf nog altijd facturen van ons krijgt, ook al is uw meter afgesloten.
Wat is een EAN-code? Waar vind ik die?
Ontdek waarvoor een EAN-code staat, en waar u de EAN-code(s) van uw bedrijf vindt.
Over welk type meter beschik ik?
Ontdek hoe u achterhaalt welk soort meter uw bedrijf heeft.
Welke soorten meters zijn er?
Ontdek de verschillende soorten meters (maandelijks en jaarlijks), hoe ze worden opgenomen en door wie.
Hoe laat ik mijn meter openen?
Ontdek hoe u de meter van uw bedrijf laat openen al naargelang uw bedrijf wel of niet een contract met ons heeft gesloten.
Wat als mijn meter verandert?
Is de meter van uw bedrijf veranderd? Ontdek in welke gevallen u dat aan onze klantendienst moet melden.
Wat als de meterstanden niet juist zijn?
De afrekening van uw bedrijf vermeldt niet de juiste meterstanden. Ontdek wat u moet doen.
Hoe neem ik de meterstanden op?
Ontdek wanneer en hoe de meterstanden van uw bedrijf worden opgenomen, al naargelang de soort installatie en de soort meter.
Mijn contract beheren
Een offerte aanvragen
Klant worden
Mijn contractgegevens wijzigen
Mijn contract beheren
Een offerte aanvragen
Klant worden
Mijn contractgegevens wijzigen
Categoriën
Een offerte aanvragen
Klant worden
Mijn huidig contract
Mijn contractgegevens wijzigen
Contractvernieuwing
Contract beëindigen
Syndicus
Lijst met vragen
Hoe vraag ik een offerte aan bij TotalEnergies?
Een offerte aanvragen via TotalEnergies is heel eenvoudig. U kunt een onlineformulier invullen of via e-mail contact opnemen met onze salesafdeling.
Wat is de status van mijn inschrijving?
Als nieuwe klant wilt u natuurlijk weten wat de status van uw inschrijving is. We kijken dat op uw vraag graag na.
Waarom ontving ik nog geen factuur van TotalEnergies?
Nog geen factuur ontvangen van TotalEnergies? Dat kan soms even duren. Neem na twee maanden contact met ons op, dan kijken we uw dossier na.
Hoe word ik klant bij TotalEnergies?
Het is niet moeilijk om klant te worden bij TotalEnergies. Eens u het contractvoorstel aanvaard heeft, registeren we het en starten we de levering op.
Waar vind ik de begin- en einddatum van mijn contract?
Bent u op zoek naar de begin- en einddatum van uw energiecontract? Die data vindt u terug op uw facturen. Uiteraard helpt uw dossierbeheerder u ook op weg.
Waar vind ik een kopie van mijn contract?
Ongeveer een maand na uw aansluiting bij TotalEnergies ontvangt u een kopie van uw contract. Uiteraard is het mogelijk om een extra kopie aan te vragen.
Wat te doen als onze contactgegevens veranderen?
Wijzigen de contactgegevens van uw bedrijf? Geef ze zo snel mogelijk door aan uw dossierbeheerder. Hij of zij past dan uw contract aan.
Wat te doen als ons btw-nummer verandert?
Verandert het btw-nummer van uw zaak om een of andere reden? Dan is het belangrijk om ons op de hoogte te brengen en uw nieuw btw-nummer te bezorgen.
We hebben een nieuw bedrijfsadres. Wat moeten we doen?
Uw adres aanpassen in uw energiecontract? Een administratief bedrijfsadres aanpassen is zo gebeurd. Wijzigt uw leveradres? Dat is iets ingrijpender.
Welke gegevens zijn er nodig om uw contract op te stellen?
Om een energiecontract op te stellen, hebben we allerlei gegevens nodig. Denk maar aan uw EAN-code(s), het leveradres, uw type teller, uw meterstanden …
Hoe voeg ik info toe aan mijn contract?
Zelf kunt u geen extra info aan uw contract toevoegen. Uw dossierbeheerder kan dat wel. Neem gerust even contact op.
Kan het voorschotbedrag veranderen bij een contractvernieuwing?
Ja, dat kan! TotalEnergies herbekijkt uw voorschotbedrag bij een contractvernieuwing en past het aan om onaangename verrassingen te voorkomen.
Wanneer moet ik actie ondernemen als ik geen stilzwijgende verlenging wil?
Loopt uw energiecontract bij TotalEnergies bijna af en wilt u geen stilzwijgende verlenging? Neem gerust contact met ons op.
Hoe verloopt de vernieuwing van mijn contract?
Komt de einddatum van uw energiecontract in zicht? Afhankelijk van de gemaakte afspraken krijgt u een nieuw contractvoorstel of wordt het stilzwijgend verlengd.
Mijn contract is beëindigd. Wat nu?
Zit u nog met vragen over de beëindiging van uw contract met TotalEnergies? Dan raden we u aan om uw dossierbeheerder zo snel mogelijk te contacteren.
Hoe worden de verbrekingskosten berekend?
TotalEnergies gebruikt een specifieke formule om de verbrekingskosten te berekenen. U vindt de formule in de algemene voorwaarden.
Waarom moet ik verbrekingskosten betalen?
Zet u de samenwerking met TotalEnergies als energieleverancier stop? Dat vinden we spijtig om te horen. Houd er rekening mee dat u in bepaalde gevallen verbrekingskosten moet betalen.
Wanneer moet ik TotalEnergies op de hoogte brengen als ik mijn contract wil stopzetten?
Uw energiecontract stopzetten? Contacteer uw accountmanager minstens drie maanden op voorhand.
Hoe verander ik de syndicus van een mede-eigendom?
Beslist de VME dat er een andere syndicus aangesteld wordt? Bezorg ons de juiste gegevens via dit formulier om uw contract up-to-date te houden.
Verbruik
Mijn verbruik
Inschatting verbruik
Voorschot aanpassen
Verbruik
Mijn verbruik
Inschatting verbruik
Voorschot aanpassen
Categoriën
Mijn verbruik
Voorschot aanpassen
Lijst met vragen
Hoe weet ik of het voorschotbedrag voldoende hoog is?
Een voorschotbedrag is natuurlijk altijd een inschatting. TotalEnergies baseert zich op uw verbruik en past indien nodig uw voorschot aan.
Waar zie ik hoeveel energie het bedrijf verbruikt?
Er zijn verschillende manieren om te achterhalen hoeveel energie uw bedrijf verbruikt. We leggen het u haarfijn uit.
Er zal een verandering in verbruik plaatsvinden. Wat moeten we doen?
Geïnvesteerd in laadpalen of zonnepanelen? Dat heeft een impact op uw energiefactuur. Breng TotalEnergies op de hoogte!
Kan ik een inschatting krijgen van het budget dat ik moet voorzien voor mijn verbruik?
Een exacte inschatting maken van uw verbruik en de daaraan gekoppelde kosten is nagenoeg onmogelijk. U kunt wel een idee krijgen van het nodige energiebudget.
Hoe kan ik het voorschotbedrag aanpassen?
Om het bedrag van uw zakelijke voorschotfactuur aan te passen, volstaat het om uw dossierbeheerder te contacteren.
Tarieven en prijzen
Tariefvoorwaarden aanpassen
Wat zijn de tarieven
Hoe controleren
Tarieven en prijzen
Tariefvoorwaarden aanpassen
Wat zijn de tarieven
Hoe controleren
Categoriën
Tarieven
Lijst met vragen
Hoe pas ik mijn tariefvoorwaarden aan?
Kunnen de tariefvoorwaarden van het contract van uw bedrijf worden gewijzigd, terwijl het contract loopt? Ontdek hier het antwoord.
Wat zijn de tarieven bij een contracthernieuwing?
Na een contracthernieuwing zijn wellicht nieuwe tarieven van toepassing op uw bedrijf. Ontdek hier hoe u die tarieven terugvindt.
Hoe kan ik de prijzen van mijn factuur controleren?
U kunt makkelijk nagaan of de juiste prijzen op de energiefactuur van uw bedrijf staan. Ontdek hoe u dat doet.
Click-platform
Wat is Click
Functionaliteiten van Click
Aansluiten bij Click
Click-platform
Wat is Click
Functionaliteiten van Click
Aansluiten bij Click
Categoriën
Functionaliteiten van Click
Aansluiten bij Click
Lijst met vragen
Wat is er mogelijk met Click?
Dankzij Click van TotalEnergies kunt u uw energieprijs per maand, trimester of jaar vastklikken voor uw volledig verbruik of een gedeelte ervan.
Wat is Click?
Heeft u een Click-contract bij TotalEnergies? Dan kunt u uw energietarief vastklikken. Ontdek hier de voorwaarden.
Wat als ik het wachtwoord voor Click niet meer weet?
Geen enkel probleem! In slechts één muisklik herstelt u uw Click-wachtwoord via de TotalEnergies-website.
Wat als de persoon die Click gebruikte het bedrijf verlaat?
Verlaat de collega die verantwoordelijk was voor Click uw bedrijf? Dan is het belangrijk om zo snel mogelijk een nieuw mandaat te ondertekenen!
Hoe maak ik gebruik van Click?
Zodra u Click heeft aangevraagd, ontvangt u via e-mail uw inloggegevens. Niet veel later kunt u uw energieprijzen vastklikken.
Injectie en productie
Ons bedrijf gaat zonnepanelen installeren
Selfbilling-tool
Injectie en productie
Ons bedrijf gaat zonnepanelen installeren
Selfbilling-tool
Categoriën
Ons bedrijf heft zonnepanelen
Selfbilling-tool
Lijst met vragen
Welke belastingen zijn er voor transport en distributie?
Wanneer uw bedrijf elektriciteit injecteert, moet het voor het gebruik van het net betalen. Ontdek in welke gewesten en in welke gevallen we die kosten aanrekenen.
Wat zijn groenestroomcertificaten? Hoe verkoop ik ze?
Het Waals en Brussels Hoofdstedelijk Gewest hebben groenestroomcertificaten ingevoerd. Ontdek wat ze inhouden en hoe uw bedrijf ze kan verkopen.
Wat houdt de combinatie van 2 EAN-codes in?
Ontdek wat de combinatie van twee EAN-codes inhoudt – voorbehouden aan zakelijke klanten – en onder welke voorwaarden we zo’n combinatie willen toepassen.
Wat is de vrije commercialisering van de injectie?
Ontdek wat het systeem van de vrije commercialisering van de injectie inhoudt, een systeem dat we voorbehouden aan onze zakelijke klanten.
Wat is de gedwongen commercialisering van de injectie?
Ontdek wat het systeem van de gedwongen commercialisering van de injectie inhoudt.
Welke injectiesystemen bestaan er?
Ontdek wat de verschillende injectiesystemen inhouden, en in welke gewesten ze van kracht zijn.
Wat houdt de injectie op het net in?
Dankzij uw zonnepanelen heeft uw bedrijf een energieoverschot. Ontdek hoe de injectie van die energie op het net in zijn werk gaat.
Welke stappen volgen na de installatie van zonnepanelen?
Hebt u zonnepanelen laten installeren op de vestiging van uw bedrijf? Ontdek wat de gevolgen zijn voor uw afrekening en/of voorschotfacturen.
Moeten we een injectiecontract afsluiten?
Hebt u zonnepanelen laten installeren op de vestiging van uw bedrijf? Ontdek in welke gevallen u een injectiecontract kan of moet afsluiten.
Wat als ik mijn injectiefactuur niet kan goedkeuren?
Kan u de injectiefactuur van uw bedrijf niet goedkeuren? Ontdek waaraan dat mogelijk te wijten is en hoe u dat oplost.
Wanneer stel ik mijn injectiefactuur op?
Ontdek wanneer en hoe u de injectiefactuur van uw bedrijf aanvult en goedkeurt, al naargelang de soort meter waarover uw bedrijf beschikt (YMR, MMR of AMR).
Hoe meld ik me aan bij de Selfbilling-tool?
Ontdek hoe u zich makkelijk aanmeldt bij de Selfbilling-tool via Mijn klantenzone.