Wat bij een aanmaning of ingebrekestelling?
Heeft uw bedrijf een aanmaning of een ingebrekestelling in verband met een energiefactuur ontvangen? Betaal snel die factuur, of stuur ons het betalingsbewijs als u de factuur al betaald had voordat u onze brief ontving.
Als uw bedrijf een aanmaning of zelfs een ingebrekestelling van ons ontvangt, is dat een prioriteit. Uw bedrijf heeft namelijk zijn energiefacturen niet op tijd betaald. Wat moet u in dat geval doen? Ontdek het hieronder.
Onze gegevens hebben elkaar gekruist
Controleer eerst of u de bedragen hebt betaald die in de aanmaning of ingebrekestelling staan. Onze aanmaning en uw betaling kunnen elkaar namelijk gekruist hebben. Op het ogenblik dat we de aanmaning of ingebrekestelling hebben verzonden, stond uw overschrijving misschien nog niet op onze rekening. Als dat het geval is, stuurt u ons een bewijs van uw betaling.
U stuurt daarvoor een e-mail naar uw vaste contactpersoon. U vindt de contactgegevens van die persoon op uw energiefacturen.
Betalingsachterstal
Uw bedrijf heeft het bedrag dat in de aanmaning staat, effectief niet betaald. Betaal het bedrag dan zo snel mogelijk. Volg daarbij de aanwijzingen op de bankoverschrijving die bij onze brief zit.
Onze tip
Betaal voordat we een ingebrekestelling sturen. Een ingebrekestelling kost namelijk € 25. Dat bedrag zullen we aan uw bedrijf aanrekenen bij de volgende voorschotfactuur.
Vermijd kosten. Kies voor een domiciliëring
Om kosten te vermijden, neemt u het best een domiciliëring bij uw bank. Activeer ze nu via Mijn klantenzone. U kunt ervoor kiezen om de domiciliëring alleen voor uw voorschotfacturen te nemen en uw jaarafrekening via overschrijving te betalen.