Overslaan en naar de inhoud gaan
Waarom wordt mijn meter gesloten?

Waarom wordt mijn meter gesloten?

In het kort

De netbeheerder kan de meter van uw bedrijf sluiten als u een of meerdere facturen niet betaalt, ondanks een ingebrekestelling. 

Heeft uw netbeheerder via een brief laten weten dat de meter van uw bedrijf zal worden gesloten? We overlopen hier de drie redenen die tot de sluiting kunnen leiden.

Laatste optie

De betalingstermijn van een van onze facturen is verlopen en ze blijft onbetaald ondanks onze aanmaningen, gevolgd door een ingebrekestelling. De sluiting van de meter van uw bedrijf is dan onze laatste optie. 

Let op! Uw netbeheerder sluit alle meters die met uw ondernemingsnummer verbonden zijn, en niet alleen de meter waarvoor de factuur niet betaald is. 
 

Een foute EAN-code

Mogelijk heeft uw bedrijf een verkeerde EAN-code vermeld, dat wil zeggen: een code die niet overeenstemt met het juiste leveringspunt, en dus ook niet met uw meternummer. Ga bij uw netbeheerder na welke EAN-code de juiste is voor uw leveringspunt en uw meter. Deel die gegevens met uw vaste contactpersoon. U vindt de contactgegevens van die persoon op de facturen die we aan uw bedrijf richten. 
 

Uw EAN-code wordt door een andere klant gebruikt

Een andere mogelijkheid: een van onze andere klanten heeft zich vergist en heeft uw EAN-code aan ons doorgegeven in plaats van de zijne. Uw contactpersoon kan u meer informatie verstrekken en aangeven of de situatie wordt rechtgezet. 

Nog steeds hulp nodig?