Wat met de volledige terugbetaling?
Heeft uw bedrijf niet de volledige som ontvangen die op de creditnota staat? Dan is dat omdat we het bedrag hebben afgetrokken van de facturen – voor dezelfde klantenreferentie – die uw bedrijf nog niet had betaald.
U hebt van ons een creditnota ontvangen voor de levering van energie aan uw bedrijf. Uw bedrijf heeft dus een positief saldo op zijn rekening bij ons, en het recht op een terugbetaling van onze kant.
Een eenvoudige verklaring
Hebt u niet het volledige bedrag van uw creditnota ontvangen? De verklaring is heel eenvoudig. Als een of meerdere facturen – voor dezelfde klantenreferentie – onbetaald bleven op het ogenblik waarop we de creditnota hebben opgesteld, dan hebben we het factuurbedrag afgetrokken van de som die wij u moesten terugbetalen. Daarom heeft uw bedrijf alleen het verschil op zijn rekening ontvangen.
Opmerking
Wat betreft de boekhoudkundige verwerking van openstaande facturen gaat het om de verwerking tussen facturen en betaling van eenzelfde klantenreferentie – en niet van een verwerking bij verschillende klantenreferenties.
We raden u aan om uw vaste contactpersoon aan te spreken. U vindt de contactgegevens van die persoon op de facturen die we aan uw bedrijf richten.
Vermijd verrassingen
Wilt u dergelijke verrassingen in de toekomst vermijden? Domicilieer uw betalingen via de bank van uw bedrijf. Om zo’n domiciliëring te activeren, gaat u naar Mijn klantenzone, of vult u een aanvraagformulier in.