Waarom dreigt mijn meter gesloten te worden?
Hoewel uw bedrijf zijn facturen betaalt, kan het gebeuren dat de netbeheerder de meter wil sluiten. Misschien heeft uw bedrijf zijn contract niet hernieuwd, of is de vermelde EAN-code fout of door een andere klant doorgegeven.
Uw bedrijf betaalt zijn energiefacturen. Toch meldt de netbeheerder dat hij binnenkort de meter zal sluiten, omdat uw bedrijf geen leveringscontract zou hebben gesloten. Zijn interventie is wellicht te wijten aan een van de volgende drie zaken:
Uw contract is niet hernieuwd
In theorie zou uw bedrijf geïnformeerd moeten zijn over de niet-hernieuwing van uw contract bij ons. Als u wilt dat de meter openblijft, moet u snel een nieuwe energieleverancier vinden met wie u een nieuw contract sluit.
Een foute EAN-code
Mogelijk heeft uw bedrijf een verkeerde EAN-code vermeld. U betaalt dan facturen voor de energielevering aan een leveringspunt en voor een meter die niet aan uw bedrijfsruimtes gekoppeld is.
Wat doet u?
- Controleer eerst en vooral het meternummer van uw bedrijf (dat staat op de meter zelf);
- Vraag vervolgens aan de netbeheerder welke EAN-code met die meter gelinkt is;
- Stuur ons daarna de juiste gegevens door, dat wil zeggen: de EAN-code die overeenstemt met uw meter en dus met het leveringspunt van uw bedrijf. Spreek daartoe uw vaste contactpersoon aan. U vindt de contactgegevens van die persoon op uw factuur.
Uw EAN-code wordt door iemand anders gebruikt
Het kan ook gebeuren dat een andere klant van ons uw EAN-code heeft medegedeeld in plaats van de zijne. Spreek zeker uw contactpersoon aan om te controleren of dat het geval is, en of de situatie al wordt rechtgezet.