De meterstanden op mijn regularisatiefactuur zijn niet correct. Wat moet ik doen?
De meterstand op je regularisatiefactuur kan verkeerd zijn als je deze niet tijdig hebt doorgegeven of bij een verhuis, als wij het energieovernamedocument niet samen hebben ontvangen met de meterstand bij je vertrek. Laten we even kijken hoe we dit kunnen verhelpen.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de meterstand op je regularisatiefactuur niet correct is. En er is uiteraard altijd wel een oplossing voor het probleem.
Niet tijdig
Als je je meterstand niet doorgeeft binnen de door je netbeheerder vastgestelde termijn (Sibelga in Brussel, Fluvius in Vlaanderen, ORES, RESA, … In Wallonië), zal hij zelf een schatting van je verbruik maken. Om dit te corrigeren moet je ons enkel de juiste of een recentere meterstand bezorgen. Neem daarvoor contact op met onze Energie-experts via de chat:
- Meterstand van de opnamedatum: wij vragen een correctie aan.
- Meterstand van een recentere datum: wij vragen de netbeheerder om met terugwerkende kracht een herberekening uit te voeren op basis van deze nieuwe meterstand.
Zodra deze correctieaanvraag door je netbeheerder is goedgekeurd, wordt je huidige regularisatiefactuur geannuleerd en wordt een nieuwe regularisatiefactuur opgemaakt.
Meterstand bij vertrek na je verhuis
Als de meterstand op je eindafrekening niet correct is, kan dat komen omdat wij het energieovernamedocument dat je samen met de nieuwe bewoner van het leveringspunt hebt ondertekend, niet hebben ontvangen. Stuur het ons (opnieuw), per e-mail of per post.