Overslaan en naar de inhoud gaan
Ik heb geen digitale meter of ik woon in Wallonië / in Brussel. Hoe kan ik mijn verbruik monitoren?

Ik heb geen digitale meter of ik woon in Wallonië / in Brussel. Hoe kan ik mijn verbruik monitoren?

In het kort

Via het tabblad 'Verbruik' kan je je jaarlijkse verbruik op elk moment nakijken.

Volg je verbruik in detail op Mijn klantenzone

Volg je verbruik nu via Mijn klantenzone. Op het tabblad 'Verbruik' vind je functies om je verbruik te volgen.
Heb je zonnepanelen? We kunnen je nog niet alle functies aanbieden.

Bovendien volg je met Pixel eDrive de oplaadsessies van je elektrische wagen.

Woon je in Vlaanderen en heb je nog geen digitale meter? Woon je in Wallonië of in Brussel?

Als je je in een van deze situaties bevindt, heb je in het tabblad 'Verbruik' van Mijn klantenzone toegang tot functies voor verbruiksmonitoring.
Om je deze dienst te kunnen aanbieden, baseren we ons op het profiel van je woning, je geschatte jaarlijkse verbruik en de weersvoorspellingen.

! Wij willen je erop wijzen dat deze gegevens enkel ter informatie wordt gedeeld en niet wordt gebruikt voor facturatiedoeleinden. Alleen het verbruik dat aan ons is doorgegeven door je netbeheerder bij je jaarlijkse afrekening wordt in aanmerking genomen.

 

Afbeelding
verbruik

 

 

Afbeelding
mijn overzicht

 

 

Afbeelding
Screenshot customer zone consumption mobile

 

Wil je je verbruik voor het huidige jaar vergelijken met de voorgaande jaren? Je kan de geschiedenis van je gas- en elektriciteitsverbruik van de afgelopen jaren bekijken.

 

Afbeelding
Screenshot customer zone past consumption mobile

 

Je krijgt een schatting van je verbruik per categorie apparaten te zien. We kunnen dit verbruik schatten aan de hand van het profiel van je woning, dat we up-to-date houden. Aan de hand van je profiel kunnen we je situatie vergelijken met die van gelijkaardige huishoudens en je een schatting geven op basis van het gemiddelde gas- en elektriciteitsverbruik. Je krijgt dus een overzicht van je grootste energievreters.

! Wij willen je erop wijzen dat dit schattingen zijn op basis van de verbruiksgegevens waarover wij beschikken. Het is jammer genoeg nog niet mogelijk om de gegevens van digitale meters te gebruiken bij klanten die in Wallonië of in Brussel wonen. Als leverancier hebben we nog geen toegang tot de gegevens van je digitale meter. Aangezien de energiesector voortdurend evolueert, zou dit binnenkort mogelijk moeten zijn.

 

Afbeelding
Screenshot customer zone desagregation mobile

 

Mijn tips

Dit is een specifieke pagina met persoonlijke tips en tricks die je dagelijks kan toepassen om minder en bewuster te verbruiken. Dit kunnen kleine alledaagse handelingen zijn, zoals de was doen op een lagere temperatuur, de vaatwasser vullen voordat je hem laat draaien of een waterkoker gebruiken om water te koken in plaats van het fornuis. Er zijn ook andere aanbevelingen om je verbruik op lange termijn te optimaliseren: nieuwe, energie-efficiëntere ramen laten installeren, zolderruimtes isoleren, zonnepanelen installeren, enz.

 

Afbeelding
mijn tips

 

 

Afbeelding
Screenshot customer zone tips

 

Wat moet ik doen om toegang te krijgen tot mijn verbruiksgegevens?

Toegang tot je verbruiksgegevens krijgen is eenvoudig. Je hoeft enkel het profiel van je woning in te vullen via Mijn klantenzone door te klikken op het tabblad 'Verbruik' en vervolgens op 'Mijn woning'. Houd het profiel van je woning up-to-date.

 

Afbeelding
Mijn woning

 

 

Afbeelding
Screenshot customer zone homeprofile mobile

 

Heb je zonnepanelen?

Woon je in Vlaanderen en heb je zonnepanelen maar nog geen digitale meter? Of heb je zonnepanelen en woon in je Wallonië of Brussel? Jammer genoeg kunnen we je deze dienst niet aanbieden. We hebben voor jou een grafiek gemaakt die je kan aanpassen met je meterstanden, die je het hele jaar door kan opnemen. Zo weet je of je productie van zonne-energie je verbruik zal compenseren op je volgende jaarafrekening.

Heb je geen slimme meter en woon je in Vlaanderen? Vraag er een aan bij Fluvius om toegang te krijgen tot alle nieuwe functies!

 

Hoe krijg ik toegang tot Mijn klantenzone?

Je downloadt de app via de App Store of Google Play. Het is ook mogelijk om deze QR-code te scannen. Mijn klantenzone is beschikbaar als mobiele app in België maar ook op onze website.

 

QR code de téléchargement d' l'app TotalEnergies

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op