Ik ga verhuizen. Wat moet ik doen met mijn energiecontract?
Ga je verhuizen? Bezorg ons via ‘Mijn klantenzone’ alle gegevens die we nodig hebben om je huidige contract te beëindigen en energie op je nieuwe adres te leveren. Voeg ook het energieovernamedocument toe.
Meld je aan bij ‘Mijn klantenzone’ en ga naar de rubriek ‘Mijn verhuis’. Doe dat bij voorkeur vóór je verhuist. Je geeft er alle gegevens in die we nodig hebben om je contract op je huidige adres te beëindigen en het eenvoudig over te dragen naar je nieuwe adres. Zo verzeker je je van de levering van elektriciteit en/of aardgas.
Voor de beëindiging op je huidige adres
Bezorg ons via ‘Mijn klantenzone’ de volgende gegevens:
- je klantnummer (bovenaan op je factuur)
- de verhuisdatum
- je oude adres (waar je nu nog verblijft)
- je nieuwe adres (waar je binnenkort intrekt)
- de EAN-code van je huidige meter(s)
- de standen van je huidige meter(s)
- het energieovernamedocument (EOD), correct ingevuld en ondertekend door jou (de vertrekkende klant) en de overnemer.
Voor je nieuwe adres
Wil je ook op je nieuwe adres genieten van de diensten van TotalEnergies?
Bezorg ons via ‘Mijn klantenzone’ de volgende gegevens:
- je nieuwe adres (waar je binnenkort intrekt)
- de EAN-code van je meter(s)
- de meterstanden
- het energieovernamedocument (EOD), correct ingevuld en ondertekend door de vertrekkende klant en jezelf (de overnemer).
Over het EOD
Je kan het energieovernamedocument hier downloaden.
Beschikt je huidige of toekomstige woning over een installatie voor de productie van hernieuwbare energie? Download hier de versie van het EOD die past bij jouw situatie. Bij de meterstanden kan je de gegevens van een digitale of bidirectionele meter ingeven.
Bewaar altijd een exemplaar. Het komt mogelijk van pas bij een geschil. Alleen in dat geval bezorg je het ons.