Overslaan en naar de inhoud gaan
Mijn meterstanden doorsturen

Mijn meterstanden doorsturen

In het kort

Via het tabblad ‘Verbruik’ volg je jouw verbruik op per energietype. Je krijgt een helder overzicht met de verschillende verbruiksperiodes en de meterstanden die we van je distributienetbeheerder ontvingen. 

Je kan tot 1 keer per dag je meterstanden doorgeven. Handig om te weten of je bedrag van de voorschotfacturen nog altijd overeenkomt met je jaarverbruik. Ga hiervoor naar Mijn klantenzone en kijk onder ‘Verbruik’. Klik nu op ‘Je meterstanden doorgeven’.

Let wel: het bedrag van je voorschotfactuur wordt niet automatisch aangepast aan de nieuw doorgegeven meterstand. De ingegeven meterstanden worden ook niet gebruikt voor je afrekeningsfactuur. Het is alleen een hulpmiddel om je persoonlijk verbruik op te volgen. 

 

Afbeelding
verbruik

 

 

Afbeelding
mijn meterstanden

 

 

Afbeelding
je meterstanden doorgeven

 

Na verzending van je meterstanden krijg je automatisch advies over je voorschotbedrag, naargelang jouw specifieke situatie:

  • We raden je aan om het verbruik met meer dan 20% te verlagen.
  • We raden je aan om het bedrag te wijzigen – dit gebeurt niet automatisch!
  • Je voorschot is al gewijzigd. Je kan maar 1 keer verlagen per verbruiksperiode.
  • Alles is in orde! Het is niet nodig om een aanpassing door te voeren.

Opgelet: heb je zonnepanelen en een digitale meter? Dan is het niet mogelijk om je verbruik te verlagen via Mijn klantenzone. We nodigen je uit om ons te contacteren via de chat. We kijken dan graag na wat we voor jou kunnen doen.
 

Ik ontvang de melding dat mijn meterstanden opvallend verschillen van mijn vorige meterstanden. Wat nu?  

Controleer een aantal zaken. Heb je de meterstanden correct afgelezen? Een nul lijkt soms verdacht veel op een acht. Heb je daarna de standen correct ingegeven in Mijn klantenzone? Heb je misschien ergens een komma verkeerd geplaatst? Of werk je met een terugdraaiende teller en zonnepanelen?

Dan kan het zijn dat we die informatie nog niet ontvingen van je distributienetbeheerder. Geraak je er niet wijs uit? Contacteer ons dan gerust via chat

 

Hoe krijg ik toegang tot Mijn klantenzone?

Je downloadt de app via de App Store of Google Play. Het is ook mogelijk om deze QR-code te scannen. Mijn klantenzone is beschikbaar als mobiele app in België maar ook op onze website.

 

QR code de téléchargement d' l'app TotalEnergies

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op