Overslaan en naar de inhoud gaan
Mijn gegevens zijn geblokkeerd. Hoe zit het met mijn verhuis?

Mijn gegevens zijn geblokkeerd. Hoe zit het met mijn verhuis?

In het kort

Zodra je gegevens gedeblokkeerd zijn, worden ze door ons en je netbeheerder verwerkt. Vergeet in iedere geval niet een energieovernamedocument in te vullen om je verhuis goed voor te bereiden. 

Ga je verhuizen en zijn je gegevens geblokkeerd bij je distributienetbeheerder (DNB)? Zodra je gegevens gedeblokkeerd zijn, worden ze correct verwerkt door het systeem van je DNB en door ons systeem,   met terugwerkende kracht. 

Wat je kan/moet doen

Om de overdracht van je energiecontract zo vlot mogelijk te laten verlopen wanneer je verhuist, mag je niet vergeten een energieovernamedocument in te vullen. Vul dit in voor de woning die je verlaat én voor de woning die je betrekt. Je vindt hier het 'klassieke' energieovernamedocument, en hier het document dat je moet invullen als je (oude of nieuwe) woning is uitgerust met zonnepanelen.
 

Datum van de energieovername

Als je vaststelt, zodra we je gegevens hebben bijgewerkt, dat de effectieve datum van de energieovername niet overeenkomt met de datum op het energieovernamedocument dat je hebt ingevuld, laat het ons dan onmiddellijk weten via het contactformulier in Mijn klantenzone of via de chat op onze website.
 

Digitale meter

Heb je een digitale meter? Houd er in dat geval rekening mee dat de meterstanden worden opgenomen op de datum van de energieovername.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op