Overslaan en naar de inhoud gaan
De netbeheerder wil mijn elektriciteit afsluiten omdat ik geen contract zou hebben, maar ik betaal wel mijn rekening. Hoe controleer ik mijn meternummer?

De netbeheerder wil mijn elektriciteit afsluiten omdat ik geen contract zou hebben, maar ik betaal wel mijn rekening. Hoe controleer ik mijn meternummer?

In het kort

Werken met cijfers en nummers: het levert al eens wat verwarring op. Betaal jij je energierekening op tijd, maar dreigt jouw netbeheerder je af te sluiten? Dan zit er ergens een kink in de kabel. Doe de metercheck en controleer je meternummer! 

Je betaalt correct je rekening en ontvangt een brief van je netbeheerder. In dat geval is het belangrijk om na te gaan of je een leveringscontract hebt voor de correcte meter. Het kan namelijk gebeuren dat je een contract sloot voor een meter die niet van jou is, maar bijvoorbeeld van je buur. Dan ben je natuurlijk verkeerd aan het betalen. 

Om na te gaan of de meter effectief van jou is, nodigen we je uit om een metertest te doen. Dankzij deze test zijn we zeker dat jouw meternummer en jouw contract correct zijn.

Het juiste meternummer

Hoe doe ik zo’n metertest?

Zet eerst de zekeringen af van jouw teller of draai de gaskraan dicht. Controleer daarna of je nog aardgas of elektriciteit kunt verbruiken (terwijl de meter af staat). Is dat het geval? Dan gaat het niet om jouw teller en hebben we mogelijk het meternummer van jouw buur ingeschreven.

Neem in die situatie meteen contact op met ons via chat zodat we het zo snel mogelijk kunnen nakijken en rechtzetten.
 

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op