Overslaan en naar de inhoud gaan
Hoe verander ik van meter?

Hoe verander ik van meter?

Je netbeheerder is niet alleen verantwoordelijk voor de opname van je meterstanden, maar ook voor alle fysieke meters.

 

Verandering van meter

  1. Je dient een aanvraag tot wijziging in bij je netbeheerder.
  2. Je krijgt een prijsofferte.
  3. Je tekent de offerte voor akkoord en betaalt het overeengekomen bedrag aan je netbeheerder.
  4. Je netbeheerder neemt contact met je op om een datum vast te leggen voor de uitvoering van de werken.

Het is mogelijk dat je voor het bezoek van de medewerkers van de netbeheerder enkele voorbereidende werkzaamheden moet uitvoeren (bv. een sleuf graven, een nieuwe elektriciteitskast kopen enz.). Na deze voorbereidingen komt de netbeheerder je meter vervangen.

Bij een nieuwe installatie moet je je installatie eerst door een erkende instantie laten controleren voordat je de meter definitief in gebruik kunt nemen. Je moet een geldig contract hebben met een energieleverancier.

Tot slot stuurt de netbeheerder de nieuwe gegevens door naar je energieleverancier.

 

Wijziging van tellertype

Indien je momenteel een dubbelvoudige meter hebt, is het mogelijk om over te schakelen naar een enkelvoudige facturatie zonder effectief een nieuwe fysieke meter te krijgen. Hiervoor moet je een aanvraag indien bij je energieleverancier. De energieleverancier stuurt de aanvraag door naar de distributienetbeheerder. Het gaat om een administratieve wijziging die vanop afstand geregeld kan worden. Zodra de aanpassing in orde is, kan de energieleverancier je factureren aan een enkelvoudig tarief. De meteropname gebeurt echter nog steeds apart voor je dag- en nachtmeterstand. Deze aanvraag is gratis.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op