Overslaan en naar de inhoud gaan
Welke stappen moet ik ondernemen bij mijn distributienetbeheerder om mijn zonnepaneleninstallatie te registreren?

Welke stappen moet ik ondernemen bij mijn distributienetbeheerder om mijn zonnepaneleninstallatie te registreren?

In het kort

Wij staan ook paraat om voor jou de nodige stappen te ondernemen voor de registratie van je zonnepanelen bij je distributienetbeheerder. Deze stappen hangen af van het gewest waar je installatie zich bevindt.

De stappen die je bij je distributienetbeheerder moet ondernemen om je zonnepanelen te registeren, verschillen naargelang het gewest waar je woning zich bevindt.

In Vlaanderen

Deze stap van de plaatsing omvat het registreren van je systeem op het online Fluvius-platform en het versturen van het conformiteitsattest, het eendraadschema en het positieschema. Deze stap is belangrijk om je installatie te registreren. 

Hoe verloopt deze stap? Dat is heel eenvoudig: wij sturen je een vooraf ingevuld dossier dat je alleen maar hoeft aan te vullen, te ondertekenen en te uploaden naar de klantenzone van je distributienetbeheerder, namelijk Fluvius.
Als je een batterij hebt besteld, bezorgen we je een verklaring op erewoord, het certificeringsnummer (#00995) en een gedetailleerde factuur. Je G-nummer wordt je door Fluvius toegestuurd zodra je aanvraag is verwerkt.
 

In Wallonië

Tijdens deze stap sturen wij je een gedeeltelijk vooraf ingevuld dossier dat je alleen maar hoeft in te vullen, te ondertekenen en terug te sturen naar je distributienetbeheerder, waarvan de contactgegevens in de e-mail staan. Deze stap is belangrijk om je installatie te registreren. Tijdens deze stap ontvang je ook het conformiteitsattest, het eendraadschema en het positieschema.
 

In Brussel

Je ontvangt van ons een e-mail met uitleg over de te volgen procedure. Deze e-mail bevat onder meer het conformiteitsattest, het eendraadschema en het positieschema, de technische fiches, de factuur en vooral het vooraf ingevulde dossier ter attentie van Brugel.

Belangrijke opmerking: wij zorgen voor de verzending van de aanvraag om je huidige meter te vervangen door een bidirectionele meter als je er nog geen hebt.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op