Overslaan en naar de inhoud gaan
Kan ik het bedrag van mijn voorschotfacturen aanpassen in Mijn klantenzone?

Kan ik het bedrag van mijn voorschotfacturen aanpassen in Mijn klantenzone?

Jazeker! Je klikt in Mijn klantenzone op ‘Facturen’ en daarna op ‘Mijn voorschot’. Daar verlaag of verhoog je het bedrag. 

 

 

Afbeelding
factures-mon-acompte-nl

 

 

Afbeelding
mon-acompte-modifier-nl

 

Per type energie ga je na hoeveel je op dit moment betaalt en met hoeveel verbruik dat overeenkomt op jaarlijkse basis. Ben je klant voor elektriciteit én gas? Dan is de voorschotfactuur de som van het bedrag van elk energietype. Ook dat voorschot kun je hier verhogen of verlagen. Hou zeker rekening met enkele spelregels:

  • Verhogen: je verhoogt het bedrag van de voorschotfactuur tot het gewenste bedrag.
  • Verlagen: per verbruiksperiode (van je laatste tot volgende afrekeningsfactuur) kun je je voorschotbedrag met maximaal 20% verlagen. 

De interne verwerking van je wijzigingen kan tot twee uur duren en zal toegepast worden vanaf je volgende voorschotfactuur. 

Wil je graag weten of je factuur overeenkomt met je verbruik? Geef dan tussentijds je meterstanden door. Zo controleer je snel of het bedrag van je voorschotfactuur voldoende is voor je jaarverbruik. En vermijd je onaangename verrassingen! 

Opgelet: heb je zonnepanelen of een digitale meter? Dan is het niet mogelijk om je verbruik te verlagen via Mijn klantenzone. We nodigen je uit om ons te contacteren via de chat. We kijken dan graag na wat we voor jou kunnen doen.
 

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op