Overslaan en naar de inhoud gaan
Hoe weet ik of mijn voorschotbedrag wel voldoende is?

Hoe weet ik of mijn voorschotbedrag wel voldoende is?

In het kort

Je energieverbruik en voorschotbedrag hangen nauw samen. Op basis van je gezinssituatie en jaarlijks verbruik schommelt het bedrag op je voorschotfactuur per maand. Blijft de leefsituatie ongewijzigd? Dan betaal je waarschijnlijk voldoende. 

Jaarverbruik bepaalt voorschotbedrag

Je voorschotfactuur is altijd gebaseerd op je jaarverbruik. En je jaarverbruik is normaal gezien steeds afgeleid van je laatste afrekening. Geef jij telkens de correcte meterstanden door aan je netbeheerder en verandert er niets aan je gezinssituatie en/of energieverbruik (toevoeging zonnepanelen, andere manier van verwarmen, …)? Dan is je voorschotbedrag in principe voldoende.

Vragen over je voorschotbedrag?

Denk je dat je te veel of te weinig betaalt op je voorschotfactuur? Dan kan je altijd je verbruik opvolgen door op regelmatige basis je meterstanden in te geven in Mijn klantenzone.

 

Afbeelding
verbruik

 

 

Afbeelding
Mijn meterstanden

 

 

Afbeelding
je meterstanden doorgeven

 

 

Hoe krijg ik toegang tot Mijn klantenzone?

Je downloadt de app via de App Store of Google Play. Het is ook mogelijk om deze QR-code te scannen. Mijn klantenzone is beschikbaar als mobiele app in België maar ook op onze website.

 

QR code de téléchargement d' l'app TotalEnergies

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op