Overslaan en naar de inhoud gaan
Wanneer krijg ik een terugbetaling van TotalEnergies?

Wanneer krijg ik een terugbetaling van TotalEnergies?

In het kort

Moet TotalEnergies je nog terugbetalen? Je ontvangt dit bedrag binnen de 18 dagen na ontvangst van de creditnota, als je bankrekeningnummer bij ons bekend is en je al je openstaande rekeningen hebt betaald.

Heb je een saldo in jouw voordeel op je rekening bij TotalEnergies? Wij zullen het bedrag dat we je verschuldigd zijn dan terugbetalen. 

Reken op 18 werkdagen

Je ontvangt je terugbetaling binnen 18 werkdagen na de verzenddatum van de creditnota, als wij over je bankrekeningnummer beschikken. Ga naar Mijn klantenzone om het rekeningnummer te controleren dat voor je dossier werd ingevoerd. 
 

Afbeelding
factures-nl

 

 

Afbeelding
mes-préférences-de-paiement-nl


Hou er rekening mee dat er soms een kleine vertraging kan optreden in de verwerkingstijd tussen twee banken, of dat wij wachten op de betaling van een factuur - die je nog niet hebt betaald - voor we de terugbetaling uitvoeren.

Niet altijd of maar deels terugbetaald …

Bovendien word je in sommige gevallen niet of slechts gedeeltelijk terugbetaald. Het is mogelijk dat het bedrag van de terugbetaling wordt gebruikt om het openstaande saldo te vereffenen. 

Een ander punt waarop wij je aandacht willen vestigen is dat je terugbetaling mogelijk uitblijft omdat je niet voldoet aan de voorwaarden om ervoor in aanmerking te komen.

Het is mogelijk dat het bedrag dat we terugbetalen op je rekening, niet overeenkomt met het bedrag op de creditnota.

Ontdek hier de redenen voor niet-terugbetaling.

Je hebt een betaling uitgevoerd die niet bestemd was voor TotalEnergies

Heb je een betaling uitgevoerd die niet bestemd was voor TotalEnergies? Heb je je factuur twee keer betaald of is het bedrag twee keer van je rekening gegaan? Geen probleem. Je krijgt het bedrag binnen 18 dagen terugbetaald, op voorwaarde dat je geen openstaand saldo hebt.

 

Maak het jezelf makkelijk. Kies voor een domiciliëring

Wil je je terugbetaling sneller ontvangen ? Betaal je facturen via een domiciliëring. Om zo'n domiciliëring te activeren, ga je gewoon naar Mijn klantenzone, of vul je een aanvraagformulier in. 

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op