Overslaan en naar de inhoud gaan
Waarom kiezen voor een domiciliëring bij TotalEnergies?

Waarom kiezen voor een domiciliëring bij TotalEnergies?

In het kort

Een domiciliëring heeft heel wat voordelen: je kunt je facturen niet meer vergeten te betalen en je vermijdt dus aanmaningskosten, je geniet van snellere terugbetalingen én je kunt zelf de betaaldatum instellen. Alles loopt zelfs gewoon door als je van bank verandert. En via Mijn klantenzone volg je heel eenvoudig het saldo op.

Een domiciliëring is een handige en efficiënte betaalwijze die heel wat voordelen oplevert.

Voordelen van een domiciliëring

  1. Je vergeet je facturen niet te betalen

    Door eenmalig een domiciliëring te activeren, sta je een automatische incasso toe. Dat wil zeggen dat je facturen automatisch betaald worden waardoor jij aanmaningskosten vermijdt.

  2. Snellere terugbetalingen

    Dankzij een domiciliëring geniet je ook van snellere terugbetalingen. Als je geen domiciliëring hebt, moet je ons je rekeningnummer bezorgen waarop je je tegoed wilt ontvangen. Dat kan via Mijn klantenzone. Dankzij een domiciliëring weten we automatisch op welke rekening we moeten storten.

  3. Keuze van de betaaldatum

    Wanneer je je domiciliëring activeert, kunt je de datum van je betaling kiezen en dus de vervaldag van je factuur veranderen. Zo krijg je grip op je domiciliëring.

  4. Verandering van bank? Je domiciliëring blijft actief

    Verander je van bank? Dan wordt je domiciliëring automatisch overgezet naar je nieuwe bank. Er is dus geen risico op een onderbreking van je betalingen. Op die manier vermijd je ook aanmaningskosten.

  5. Je saldo controleren en verifiëren

    Via Mijn klantenzone kun je heel eenvoudig controleren of er een domiciliëring actief is en wanneer de volgende betaling gepland staat. Zo houd je een oogje in het zeil.

Je domiciliëring activeren

Hoe kan ik mijn domiciliëring activeren?

Er zijn verschillende manieren. Je kunt je domiciliëring activeren:

  • Meteen wanneer je je registreert bij TotalEnergies;
  • Via Mijn klantenzone. Let op, in dit geval moet je in de afgelopen 6 maanden al 3 betalingen uitgevoerd hebben;
  • Door een aanvraagformulier in te vullen en te ondertekenen;
  • Of door onze klantendienst te vragen het nodige voor je te doen.
    Let op: ook voor deze optie moet je in de afgelopen 6 maanden al 3 betalingen uitgevoerd hebben.
Afbeelding
kop boven aan het scherm
Afbeelding
mes-préférences-de-paiement-nl
Afbeelding
mes-préférences-de-paiement-modifier-nl
Afbeelding
par-domiciliation-nl

Geen voorschotfacturen meer

Als je voor een domiciliëring kiest, moet je er rekening mee houden dat je geen voorschotfacturen meer ontvangt – tenzij het bedrag verandert. Je krijgt wel nog je jaarafrekening. Uiteraard kun je alle facturen heel eenvoudig raadplegen via Mijn klantenzone.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op