Overslaan en naar de inhoud gaan
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen van TotalEnergies?

Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen van TotalEnergies?

In het kort

Het kan zijn dat je een betalingsherinnering hebt ontvangen door een probleem met de mededeling, omdat onze herinneringsbrief en jouw betaling elkaar gekruist hebben of omdat je je energiefactuur niet op tijd hebt betaald.

Heb je een betalingsherinnering ontvangen voor je gas- en/of elektriciteitsfactuur? Ontdek hier de mogelijke redenen.

Informatie die elkaar kruist

Onze herinneringsbrief en jouw betaling hebben elkaar gekruist. Met andere woorden: op het moment dat wij onze herinneringsbrief opstelden en verstuurden, hadden wij je betaling nog niet ontvangen. Aangezien je de betaling ondertussen hebt uitgevoerd, kan je deze herinneringsbrief als nietig beschouwen.

Een probleem met de mededeling

Je hebt geen mededeling ingevuld bij je betaling of je hebt een fout gemaakt in je mededeling. Daarom willen we je vragen ons een betalingsbewijs te sturen zodat wij dit kunnen nagaan in onze boekhouding. 

Slechte timing

Je hebt je factuur niet op tijd betaald. De herinneringsbrief bevat dan gegevens over het bedrag of de bedragen die je nog niet hebt betaald.

Kan je deze betaling niet uitvoeren? Neem dan snel contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen zoeken. Want als je factuur 15 werkdagen na de 1ste herinnering nog steeds niet is betaald, ontvang je een ingebrekestelling en wordt er op je volgende voorschotfactuur € 15 extra aangerekend.

Als je een ‘beschermde’ afnemer bent, worden je geen herinnerings- of aanmaningskosten aangerekend.

Vermijd kosten. Kies voor een domiciliëring

Om kosten te vermijden, neem je het best een domiciliëring bij je bank. Activeer ze nu via Mijn klantenzone. Je kan ervoor kiezen om de domiciliëring alleen voor je voorschotfacturen te nemen en je jaarafrekening via overschrijving te betalen. 

 

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op