Wanneer en hoe moet ik mijn energiefacturen betalen?
Zorg er altijd voor dat je je energiefactuur op tijd betaalt. Ga naar Mijn klantenzone en kies de betaalwijze die het best bij je past: online, via overschrijving, Zoomit of domiciliëring.
Wanneer moet ik mijn elektriciteits- of gasfactuur betalen?
Elke factuur heeft een vervaldatum. Je moet er dus voor zorgen dat wij het bedrag vóór die datum op onze rekening ontvangen, d.w.z. ongeveer 18 dagen na de uitgiftedatum van de factuur.
Wat gebeurt er als je je factuur niet vóór de vervaldatum betaalt? Dan ontvang je een herinnering van ons. Als je de betaling niet op tijd kan uitvoeren, neem dan snel contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen zoeken.
Hoe moet ik mijn elektriciteits- of gasfactuur betalen?
Om je betaalmethode te kiezen, ga je naar Mijn klantenzone/Facturen/Mijn betalingsvoorkeuren en volg je de instructies.
Je kan kiezen tussen betaling:
- via overschrijving
- via domiciliëring
- via Zoomit
- online
Bankoverschrijving
Koos je voor betaling via overschrijving? Zorg er dan voor dat je je facturen vóór de vervaldatum betaalt om herinneringskosten te vermijden. Na de ontvangst van je factuur heb je 18 dagen de tijd om ze te betalen.
Domiciliëring
Betaal je via domiciliëring? De debitering vindt plaats rond de vervaldatum. Het is ook mogelijk om een domiciliëring en een bankoverschrijving te combineren. In dat geval betaal je je voorschotten via domiciliëring en je jaarafrekening via overschrijving.
Zoomit
Via dit platform kan je alle facturen die wij je sturen, ontvangen en raadplegen. Om ze te betalen, hoef je ze enkel te valideren.
Online
Je kan je facturen ook online betalen via het programma van je bank of met je smartphone, door de link in de e-mail te volgen (als je je factuur via mail ontvangt).