Overslaan en naar de inhoud gaan
Waarom is mijn afbetalingsplan voor mijn energiefacturen geannuleerd?

Waarom is mijn afbetalingsplan voor mijn energiefacturen geannuleerd?

In het kort

Je betalingsplan voor de gespreide betaling van je openstaande energiefacturen kan worden geannuleerd omdat je het niet hebt nageleefd of omdat je een van je voorschotfacturen niet hebt betaald.

Je had met ons een minnelijke schikking getroffen om de betaling van je openstaande energiefacturen te spreiden. Met dit betalingsplan kon je dus je schuld aan ons afbetalen. Heb je vastgesteld dat dit plan voor je achterstallige betalingen, het zogenaamde ‘afbetalingsplan’, is geannuleerd? Daar kunnen twee redenen voor zijn.

Reden 1: afbetalingsplan niet nageleefd

Je afbetalingsplan is geannuleerd omdat je de voorwaarden van onze overeenkomst niet hebt nageleefd. Ondanks de herinnering die wij je hebben gestuurd, heb je een maand niet betaald.

Reden 2: voorschotfactuur niet betaald

Je afbetalingsplan kan ook worden geannuleerd als je je voorschotfactuur (of -facturen) niet hebt betaald, zelfs als je de voorwaarden van je afbetalingsplan naleeft en maandelijks betaalt. 

En nu?

Als je het betalingsplan dat je met ons (je energieleverancier) bent overeengekomen niet naleeft, start de procedure voor wanbetaling opnieuw. Als je bijvoorbeeld een ingebrekestelling hebt ontvangen, kunnen wij je netbeheerder vragen om het leveringscontract op te zeggen. 

Voor meer informatie kan je terecht op de website energieinfowallonie.be, de website van BRUGEL (de Brusselse energieregulator), de website van de VREG (De Vlaamse Energieregulator) of de website van de FEBEG (de federatie van handelaars en leveranciers van elektriciteit en gas in ons land).

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op