Wat gebeurt er als ik mijn facturen niet betaal of mijn energiefacturen vergeet te betalen?
Je betaalt je energiefacturen best vóór de vervaldatum om herinneringen en extra kosten te vermijden. Kies voor je gemoedsrust voor een domiciliëring of neem contact met ons op om een oplossing te zoeken.
Het is belangrijk om je energiefactuur vóór de vervaldatum te betalen, want zo vermijd je dat je een herinnering of zelfs een ingebrekestelling ontvangt - wat extra kosten met zich meebrengt.
Extra kosten
Als je je gas- en/of elektriciteitsfactuur niet betaalt, vergeet te betalen of te laat betaalt - dat wil zeggen na de vervaldatum op de factuur - ontvang je van ons een herinnering.
En als je nog steeds niet reageert, sturen wij je zo’n 15 werkdagen na de 1ste herinneringsbrief een ingebrekestelling. De kosten van die ingebrekestelling bedragen 15 euro, die worden toegevoegd aan het bedrag van je volgende voorschotfactuur.
De juiste oplossing
Als je de betaling niet op tijd kan uitvoeren, neem dan snel contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.
Een andere optie om je zorgen te besparen: kies voor een domiciliëring, die je activeert via Mijn klantenzone. Houd er ook rekening mee dat je deze domiciliëring kan kiezen om enkel je voorschotfacturen te betalen en je jaarafrekening nog steeds per overschrijving kan betalen.