Overslaan en naar de inhoud gaan
Ik heb een factuur ontvangen en het meternummer is niet correct. Wat moet ik doen?

Ik heb een factuur ontvangen en het meternummer is niet correct. Wat moet ik doen?

In het kort

Het is mogelijk dat het nummer op je factuur niet hetzelfde is als het nummer van de gas- of elektriciteitsmeter. Vaak gebeurt dit omdat de meternummers van buren worden verwisseld. Hieronder lees je wat je moet doen zodat we de nodige aanpassingen kunnen doorvoeren. 

Soms krijg je een factuur, maar bij nader inzien stel je vast dat het nummer van de (gas- of elektriciteits-) meter niet juist is. Dit soort fouten komt voor wanneer de meternummers van buren worden verwisseld wanneer mensen verhuizen en een contract afsluiten bij een energieleverancier. 

Is dit wel degelijk jouw meter?

Om er absoluut zeker van te zijn dat het jouw meter is, kan je dat controleren door de stroom uit te schakelen. Heb je geen gas of elektriciteit meer in je appartement? Dan is het jouw meter! Zodra je dit hebt gecontroleerd, kan je ons de informatie doorgeven. Dan voeren wij de nodige wijzigingen door. 

Dit zijn de twee mogelijke procedures, naargelang de situatie:

1. Jij en je buurman zijn allebei klant bij TotalEnergies

Bezorg ons via chat een schriftelijk document, gedateerd en ondertekend door jou en je buurman, met de volgende informatie:

  • Je volledige adres (straat, nummer, bus, verdieping, postcode, gemeente)
  • Jullie respectieve meternummers en EAN-codes
  • De huidige meterstanden
  • De verhuisdatums voor elk betrokken leveringspunt
  • De meterstanden bij de verhuis voor elk betrokken leveringspunt

2. Jij en je buurman hebben niet dezelfde energieleverancier

Bezorg ons via chat een schriftelijk document, gedateerd en ondertekend, met de volgende informatie:

  • Je volledige adres (straat, nummer, bus, verdieping, postcode, gemeente)
  • De verkeerde EAN-code en het bijbehorende meternummer
  • De juiste EAN-code en het bijbehorende meternummer, met vermelding of die afgesloten dreigt te worden of al verzegeld is
  • Je huidige meterstanden en de exacte datum van de meteropname

Wij vragen dan aan je netbeheerder om energie aan de juiste meter te leveren, namelijk die van jou. Vervolgens krijg je een bevestiging dat de energielevering door TotalEnergies is opgestart: controleer of de vermelde gegevens (meter en EAN-code) correct zijn. 

Hoe zit het met de verkeerde meter?

Zodra je dossier in behandeling is, stellen wij uiteraard een creditnota op voor de foutieve voorschotten en zorgen, indien nodig, voor de terugbetaling. Na afloop ben je niet meer verantwoordelijk voor deze meter.
 

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op