Waarom moet ik bijbetalen?
Je krijgt na je jaarafrekening een extra factuur en moet dus bijbetalen? Dat kan bijvoorbeeld wanneer je verbruik hoger lag dan voorzien in je voorschotten, na een tijdelijk contract of als je geschatte verbruik niet klopte.
Er zijn verschillende redenen mogelijk waarom je moet bijbetalen. We lijsten de meestvoorkomende situaties graag even voor je op:
- Je verbruikte meer dan anders. Bijvoorbeeld omdat je nu een elektrische wagen, jacuzzi of zwembad hebt.
- Je verbruikte meer dan wat we je aan voorschotten gefactureerd hebben.
- Je hebt een variabel tarief en dat is gestegen.
- Je had een tijdelijk contract voor je verbouwingen en bent intussen ingehuisd. Je verbruik is dus niet meer vergelijkbaar met dat van een onbewoonde woning en moet nu bijbetalen.
- Het ingeschatte verbruik dat jij of je netbeheerder doorgaf bij aanvang van je contract, blijkt niet te kloppen.
Bovenstaande gevallen bewijzen dat het slim is om geregeld je meterstanden door te geven via Mijn klantenzone en je voorschotbedrag aan te passen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan bij je volgende jaarafrekening.
Vragen over je jaarafrekening?
Bekijk alle details in Mijn klantenzone. Daar kun je o.a. controleren of je voorschotbedrag overeenkomt met je verbruik. Zo volg je alles makkelijk op. Toch nog vragen? Contacteer ons via de chatfunctie of het contactformulier op onze website.