Wat is energiebijstand?
Pech met je elektriciteit, gasketel of boiler? Met een bijstandscontract voor elektriciteit en/of gas kan je rekenen op pechbijstand door een erkend gekwalificeerd verwarmingsinstallateur of elektricien, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Geen licht meer in huis? Een stopcontact dat niet meer werkt? Heb je geen warm water meer? Is je gasketel defect? Je energiebijstand voor elektriciteit en/of gas is een pechbijstand voor storingen en defecten aan je elektrische installatie (binnenshuis), gasketel of boiler.
Onze sleutelwoorden: beschikbaarheid, snelheid, efficiëntie
Als je een van deze problemen hebt, staan wij klaar om je snel te helpen: je kan ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken, ook in het weekend en op feestdagen.
Je aanvraag wordt behandeld door Allianz Global Assistance, die binnen de 4 uur een afspraak met een technicus vastlegt.
Twee soorten bijstand
Je kan kiezen tussen:
- bijstand voor ‘elektriciteit’, die enkel bedoeld is voor interventies door een gekwalificeerde elektricien in geval van elektrische problemen;
- bijstand voor ‘elektriciteit en gas’, die pechverhelping dekt bij problemen met gas of elektriciteit. Deze laatste verduidelijking is belangrijk: je bijstand dekt geen storingen of defecten van verwarmingen op stookolie, warmtepompen, pelletkachels en andere verwarmingssystemen.
Dekking en betaling
Je krijgt een vergoeding voor de verplaatsing, werkuren en onderdelen tot 400 euro per interventie. En je betaalt geen franchise.
Je betaalt maandelijks een vast bedrag op je energiefactuur, via domiciliëring of overschrijving.