Waarom werkt de domiciliëring voor mijn facturen van TotalEnergies niet?
Als het bedrag van je gas- en/of elektriciteitsfactuur niet via je domiciliëring is betaald, kan het zijn dat je domiciliëring inactief, stopgezet of geblokkeerd is, of dat er gewoon (nog) niets te betalen valt.
Is je gas- en/of elektriciteitsfactuur niet betaald, hoewel die normaal via domiciliëring wordt betaald? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, waar we hier dieper op ingaan.
Momenteel niets te betalen
Je voorschotfactuur is nog niet vervallen, of er hoeft niets afgehouden te worden. De afhouding wordt uitgevoerd rond de vervaldatum van de factuur, zodat ze voor die datum zeker is betaald.
De domiciliëring is niet geactiveerd
Je hebt wel degelijk gekozen voor domiciliëring, maar je hebt deze optie nog niet geactiveerd. Breng dit dan zo snel mogelijk in orde via Mijn klantenzone.
Geen domiciliëring voor de jaarafrekening
Het gaat hier om de betaling van je jaarafrekening. Voor deze factuur heb je echter gekozen voor betaling via overschrijving (enkel je voorschotfacturen worden betaald via domiciliëring).
Je moet je domiciliëring opnieuw activeren
Je wordt na meer dan een jaar opnieuw klant bij TotalEnergies. Er bestaat dus geen mandaat meer voor de bank en de afhoudingen kunnen niet meer worden uitgevoerd. Om je domiciliëring opnieuw te activeren, ga je naar Mijn klantenzone.
Domiciliëring stopgezet of geblokkeerd
We hebben een of meerdere facturen proberen te betalen via domiciliëring, maar de betaling is telkens mislukt. Daarom werd je domiciliëring stopgezet.
Ook kan het zijn dat je een of meerdere facturen hebt betwist en dat deze in afwachting zijn geblokkeerd. Tijdens die periode kunnen er geen nieuwe betalingen via domiciliëring worden uitgevoerd.
Je ontvangt dan een bericht met de nodige stappen. Hou de e-mails die je van ons ontvangt in de gaten.