Overslaan en naar de inhoud gaan
Welke stappen moet ik nemen om de federale verwarmingspremie te ontvangen?

Welke stappen moet ik nemen om de federale verwarmingspremie te ontvangen?

Je moet zelf helemaal niets doen.

Ben jij klant bij Totalenergies op 31 maart 2022? Dan krijg je de premie via ons. Van zodra we je de premie toekennen, gaan we deze storten op je rekening. We kunnen helaas nog niet de exacte datum meegeven, maar van zodra de premie aan jou wordt toegekend, ga je van ons een mail of brief krijgen. Dat zal gebeuren vanaf de maand juni tot ten laatste 31 juli.

Was je nog niet TE klant op 31 maart 2022? Dan zal je vorige leverancier de premie op je bankrekening storten.

Betaal je via domiciliëring ? Dan storten we terug via datzelfde nummer. Betaal je via overschrijving, dan storten we terug op het rekeningnummer dat bij ons gekend is. Je kan dat rekeningnummer altijd raadplegen of aanpassen in je persoonlijke klantenzone ‘My Totalenergies’ op onze website. Of download onze app in de app store en kijk daar je persoonlijke gegevens na.

De automatische toekenning is niet voor alle rechthebbenden mogelijk. Als je de federale verwarmingspremie niet ontvangen hebt op 01.08.2022, kan je een aanvraag indienen bij de FOD Economie. Het formulier daarvoor verschijnt pas vanaf 1 augustus 2022 op deze website of je kan het aanvragen via het Contact Center van de federale overheid. Om van de federale verwarmingspremie te genieten, moet je wel de aanvraag vóór 15 oktober 2022 indienen.

Opgelet! Het is zinloos om ons of het contactcenter van de FOD Economie te contacteren voor 1 augustus 2022. Als je de premie niet hebt gekregen, wordt je aanvraag pas na die datum behandeld.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op