Overslaan en naar de inhoud gaan
Hoe vraag ik een maandelijkse afrekening aan ?

Hoe vraag ik een maandelijkse afrekening aan ?

In het kort

Overstappen naar maandelijkse afrekeningen is eenvoudig. Je kunt dit gewoon aanvragen bij één van onze energie-experts. Die stuurt je aanvraag vervolgens door naar je distributienetbeheerder. Hij beslist vervolgens of je aanvraag aanvaard wordt of niet.

Met een maandelijkse afrekening betaal je elke maand je werkelijke verbruik.

Wil je overschakelen naar een maandelijkse afrekening? 

Dat is eenvoudig! Volg deze stappen: 

  1. Stuur je aanvraag via de chat naar een van onze energie-experts of vul het formulier op de website in.
  2. Een energie-expert bekijkt je situatie en controleert of je in aanmerking komt om de aanvraag door te sturen naar je netbeheerder.
  3. Zodra de aanvraag verstuurd is, kan enkel de distributienetbeheerder bepalen of je in aanmerking komt voor dit type facturatie.
  4. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan ontvang je eerst een eindafrekening van ons om je jaarlijkse facturatie stop te zetten.
  5. Daarna ontvang je elke maand een afrekening op basis van je werkelijke verbruik.

Wat zijn de voorwaarden? 

Er zijn enkele belangrijke voorwaarden. Je moet 

  • een digitale meter hebben én
  • aangesloten zijn bij een netbeheerder die maandelijkse afrekeningen toelaat. In Vlaanderen is dat Fluvius, in Wallonië is dat Ores. 

Let op: In zeldzame gevallen kan de distributienetbeheerder je aanvraag weigeren, ook al voldoe je aan de voorwaarden. Die beslissing ligt volledig bij de netbeheerder, niet bij ons.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op