Welke stappen zijn er bij een contractverlenging?
Dit zijn de te volgen stappen bij een contractverlenging: eerst krijg je een mededeling over de verlenging van je energiecontract (met een samenvatting van je nieuwe contract en een tariefkaart). Na de verlenging ontvang je je eerste voorschotfactuur.
-
Je ontvangt de communicatie omtrent de verlenging van je energiecontract
We zijn als energieleverancier wettelijk verplicht om je minstens twee maanden voor het einde van je contract op de hoogte te brengen van de verlenging. Je ontvangt daarom een bericht per e-mail of per post (op dezelfde manier als jij je facturen krijgt). Je vindt hierin een samenvatting van je contract en de tariefkaart (die geldt tijdens de maand van de mededeling).
Je hoeft vervolgens niets te doen. Je contract wordt automatisch verlengd. Als je wil kan je ons altijd het ondertekende contract versturen via de chat.
Wil je je contract liever herzien of wijzigen om te genieten van andere voordelen? Dat kan! Neem gewoon contact op met een energie-expert via de chat.
-
Eerste voorschotfactuur
De maand voor de verlenging ontvang je je eerste voorschotfactuur voor je nieuwe energiecontract. Hier zit ook een verklarende bijlage bij.
Vraag je je af waarom je deze in de maand vóór je verlenging ontvangt? Omdat je voorschotfactuur meestal betrekking heeft op de volgende maand.
-
Cijfervoorbeeld
Einde contract: 31 juli
Start nieuw contract: 1 augustus
Ontvangst communicatie contractverlenging: einde mei
Ontvangst van je factuur na verlenging : vaker wel dan niet, tijdens juli.