Overslaan en naar de inhoud gaan
Mijn netbeheerder wil mijn elektriciteit/gas afsluiten omdat ik geen contract zou hebben maar ik betaal wel mijn rekeningen. Hoe controleer ik mijn meternummer?

Mijn netbeheerder wil mijn elektriciteit/gas afsluiten omdat ik geen contract zou hebben maar ik betaal wel mijn rekeningen. Hoe controleer ik mijn meternummer?

In het kort

Werken met cijfers en nummers levert al eens wat verwarring op. Betaalt u uw facturen op tijd, maar dreigt uw netbeheerder u af te sluiten? Controleer het nummer van uw meter. 

U betaalt uw energiefacturen op tijd en toch ontvangt u een brief van uw netbeheerder waarin hij dreigt uw elektriciteit of gas af te sluiten. Hoe komt dat? Het kan gebeuren dat u een contract sloot voor een meter die niet van u is, maar bijvoorbeeld van uw buur. Het is daarom belangrijk dat u controleert of u een leveringscontract hebt voor de juiste meter.

Een eenvoudige controle

Hoe weet u of de meter op uw contract effectief van u is? Doe deze eenvoudige test: 
Zet eerst de zekeringen af van uw teller of draai de gaskraan dicht. Controleer daarna of u nog aardgas of elektriciteit kan verbruiken (terwijl de meter af staat).  Is dat het geval? Dan gaat het niet om  uw  teller en hebben we mogelijk het meternummer van uw buur ingeschreven.

Wat moet u doen?

Neem in dat geval onmiddellijk contact met ons op via chat, zodat we het probleem zo snel mogelijk kunnen nakijken en rechtzetten.

Nog steeds hulp nodig?