Overslaan en naar de inhoud gaan
Hoe zeg ik mijn energiecontract op?

Hoe zeg ik mijn energiecontract op?

Verschillende redenen kunnen ervoor zorgen dat je je energiecontract wil beëindigen. Bij TotalEnergies kan dat op elk moment en zonder verbrekingskosten.

 

Ga je verhuizen?

Lees dan zeker het artikel ‘Ben je klant bij TotalEnergies en ga je verhuizen?

 

Wil je veranderen van energieleverancier?

Sinds de vrijmaking van de energiemarkt kan elke consument vrij veranderen van elektriciteits- en/of gasleverancier. De opzegging kan op elk moment van het jaar en het kost je weinig moeite.

Het enige wat je moet doen?

Da’s een nieuwe energieleverancier zoeken en een formule kiezen. Het is de nieuwe leverancier die het bestaande contract laat beëindigen en het nieuwe contract laat ingaan op de gewenste startdatum. Bij deze overname geldt een opzegtermijn van ten minste 21 dagen.

 

Worden je meters afgesloten?

De distributienetbeheerder (DNB) is verantwoordelijk voor het afsluiten van je meters. Je energieleverancier kan hier niet voor zorgen. Je dient dus rechtstreeks contact op te nemen met de distributienetbeheerder om een technicus te laten komen en de tellers te laten verzegelen.

Nadat de distributienetbeheerder de meters heeft verzegeld, verwittigt hij de energieleverancier die vervolgens het energiecontract zal afsluiten. De voorschotten worden niet meer gefactureerd en in de weken na de sluiting ontvang je een eindafrekening.

 

Je contract opzeggen zonder specifieke reden?

Wil je je contract beëindigen omdat je er geen meer nodig hebt op jouw naam?

Bel ons 02/486 22 00 of contacteer ons via de chat.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op