Overslaan en naar de inhoud gaan
Het meternummer is niet hetzelfde als dat op mijn factuur

Het meternummer is niet hetzelfde als dat op mijn factuur

Als je bij een energieleverancier ingeschreven staat met een foute meternummer (en bijgevolg ook een foute EAN-code), dan moet je de nodige controles uitvoeren en je leverancier schriftelijk op de hoogte brengen, zodat die de passende wijzigingen kan doorvoeren.

 

Mijn buur en ik hebben onze meternummers verwisseld bij onze inschrijving en we hebben niet dezelfde energieleverancier

Geen paniek! Deze fout kan makkelijk worden rechtgezet. Je hoeft enkel de nodige metercontroles uit te voeren en vervolgens de volgende info door te geven aan je leverancier:

  • De foutieve EAN-code en de bijhorende meternummer
  • De juiste EAN-code en het bijbehorende meternummer, met vermelding of die afgesloten dreigt te worden of al verzegeld is
  • Je huidige meterstanden (en de exacte datum van de meteropname)
  • Onderteken het document

Je leverancier vraagt dan aan je netbeheerder om energie te leveren aan de juiste meter, namelijk die van jou. Vervolgens krijg je een welkomstpack dat de energielevering door TotalEnergies op de juiste EAN-code bevestigt. Het is van groot belang om te controleren of de vermelde gegevens correct zijn.

De procedure om een verkeerde meternummer te corrigeren, neemt immers een pak meer tijd in beslag. Ze kan tot 40 dagen duren, omdat TotalEnergies moet wachten tot de oorspronkelijke energieleverancier van de verkeerde meter het leverpunt overneemt voor zijn klant.

Je ontvangt een creditnota voor de voorschotten die je betaald hebt voor de verkeerde meter. Je energieleverancier houdt je op de hoogte tijdens de procedure en laat je iets weten na afloop.

Zie artikel : Waar vind ik mijn meter?

 

Mijn buur en ik hebben onze meternummers verwisseld bij onze inschrijving en we hebben allebei TotalEnergies als energieleverancier

Zorg er in dat geval voor dat je alle noodzakelijke controles hebt uitgevoerd. Stuur vervolgens een schriftelijk en een dubbelondertekend document naar je leverancier (bv. TotalEnergies). Dit document moet de volgende informatie bevatten:

  • Jullie respectievelijke meternummers en EAN-codes
  • Jullie huidige meterstanden
  • De ingebruiknamedatum van elk van de leveringspunten
  • De meterstand van verhuis van elk van de betrokken leveringspunten

Zorg dat het document gedateerd en door elk van de betrokkenen ondertekend is.

Zie artikel : Waar vind ik mijn meter?

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op