Overslaan en naar de inhoud gaan
Wat als mijn EAN-code fout is?

Wat als mijn EAN-code fout is?

Als je merkt dat de EAN-code niet correct is op je energiefacturen of -documenten, kan je een aanvraag tot wijziging indienen.

 

Hoe ga je te werk?

De procedure is dezelfde als voor een foutief meternummer. Stuur een schriftelijk document met de volgende gegevens naar je leverancier:

  • De foutieve EAN-code en het foutieve meternummer
  • De juiste EAN-code en het juiste meternummer
  • Je huidige meterstanden

Vergeet zeker niet de datum te noteren en het document te ondertekenen.

Op basis daarvan dient je leverancier een aanvraag in bij je netbeheerder. Houd er rekening mee dat het soms tot 40 dagen kan duren voor je leverancier de juiste informatie krijgt. Vervolgens ontvang je creditnota’s voor de voorschotten die je betaald hebt voor de verkeerde meter. Je leverancier brengt je op de hoogte als de procedure is afgerond.

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op