Waarom wordt mijn contract vernieuwd?
Aangezien je contract van bepaalde duur is, wordt het aan het einde van de termijn vernieuwd. We brengen je 2 maanden op voorhand op de hoogte. Zo heb je voldoende tijd om te beslissen of je je contract wil verlengen.
Wanneer je een contract ondertekent bij TotalEnergies, is dat ofwel van onbepaalde duur (bij proEssential bijvoorbeeld), ofwel van bepaalde duur – een jaar bij proComfort of proDrive.
Heb je een proComfort- of proDrive-contract genomen? We vernieuwen het automatisch.
Wettelijk gezien moet je als klant 2 maanden voor het verlopen van de termijn en de contractvernieuwing op de hoogte gebracht worden. Die vernieuwing kan op 2 manieren gebeuren:
- Stilzwijgend: Je ontvangt van ons een e-mail of een brief. Je hoeft geen actie te ondernemen.
- Proactief: We contacteren je wanneer de termijn er bijna opzit. We doen je een nieuw contractvoorstel.
Bij een stilzwijgende verlenging zijn we steeds verplicht je de goedkoopste formule uit ons huidig aanbod aan te bieden.
Nog geen professional?
Behoort je huidige contract niet tot het pro-gamma? Zodra je contract wordt hernieuwd, zetten we het automatisch over naar een gelijkwaardig contract.