Overslaan en naar de inhoud gaan
Waarom ontvang ik een creditnota?

Waarom ontvang ik een creditnota?

In het kort

Bezorgde TotalEnergies je een creditnota? Dat kan om diverse redenen: geannuleerde factuur, beëindigd contract, positief saldo bij afrekening, … Je krijgt dan een terugbetaling of we houden het bedrag af van je volgende factuur.

In bepaalde gevallen ontvang je van TotalEnergies een creditnota. Dat is zo wanneer:

  • een factuur geannuleerd werd, bijvoorbeeld omdat een aanpassing nodig was.
  • je zakelijke contract bij TotalEnergies beëindigd werd en je nog een voorschotfactuur ontving voor de periode dat je contract al beëindigd was.
  • uit je afrekening blijkt dat je meer betaalde dan je werkelijk verbruikt hebt. 

Wanneer ontvang je de terugbetaling?

Beschikt TotalEnergies over het bankrekeningnummer van je onderneming? Dan gebeurt de terugbetaling binnen de 18 werkdagen na de datum van de creditnota. Hebben we je zakelijke bankrekeningnummer niet? Dan kan het iets langer duren. 

Goed om te weten: via Mijn klantenzone voor professionals kun je snel en eenvoudig het bankrekeningnummer van je onderneming aan ons doorgeven. Heb je nog openstaande facturen? Dan wordt het bedrag van die factuur afgehouden van het bedrag van je creditnota. Je betalingen bekijken en je facturen beheren kan heel makkelijk via Mijn klantenzone voor professionals.

Nog steeds hulp nodig?