Overslaan en naar de inhoud gaan
Ik heb een betalingsherinnering of ingebrekestelling ontvangen van TotalEnergies, wat moet ik doen?

Ik heb een betalingsherinnering of ingebrekestelling ontvangen van TotalEnergies, wat moet ik doen?

In het kort

Heb je een herinneringsbrief of ingebrekestelling ontvangen voor een energiefactuur? Betaal deze factuur onmiddellijk of stuur ons een betalingsbewijs als je de factuur al had betaald voordat je onze brief hebt ontvangen. 

Als je van ons een herinneringsbrief of zelfs een ingebrekestelling hebt ontvangen, komt dat waarschijnlijk omdat je je gas- en/of elektriciteitsfactu(u) r(en) niet op tijd hebt betaald. Wat doe je in dat geval? Lees er hieronder meer over. 
 

Onze informatie heeft elkaar gekruist 

Controleer eerst of je het (de) bedrag(en) in de herinneringsbrief of ingebrekestelling hebt betaald. Het is mogelijk dat onze herinneringsbrief en jouw betaling elkaar hebben gekruist en dat op het moment dat wij je de herinneringsbrief of ingebrekestelling stuurden, je betaling nog niet op onze rekening stond. Als dit het geval is, stuur ons dan een betalingsbewijs
 

Betalingsachterstand 

Je hebt het bedrag op de herinneringsbrief niet betaald. Betaal het dan zo snel mogelijk. Volg hiervoor de instructies op de overschrijving die bij onze brief is gevoegd.  

Ons advies: voer deze betaling uit voordat wij je een ingebrekestelling sturen, want hiervoor rekenen we € 25 kosten aan. Deze worden je aangerekend op je volgende voorschotfactuur.
NB: als je een "beschermde" afnemer bent, worden je geen herinnerings- of aanmaningskosten aangerekend.  

Nog steeds hulp nodig?