Overslaan en naar de inhoud gaan
Wanneer en hoe moet ik mijn energiefacturen betalen?

Wanneer en hoe moet ik mijn energiefacturen betalen?

In het kort

Zorg er altijd voor dat je je energiefactuur op tijd betaalt. Ga naar Mijn klantenzone om de betaalmethode te kiezen die het beste bij je past: online, via bankoverschrijving, Zoomit of domiciliëring,

Wanneer moet ik mijn elektriciteits- of gasfactuur betalen? 

Elke factuur heeft een vervaldatum. Je moet er dus voor zorgen dat wij het bedrag vóór die datum op onze rekening ontvangen, d. w. z. ongeveer 18 dagen na de uitgiftedatum van de factuur. 

Wat gebeurt er als je je factuur niet vóór de vervaldatum betaalt? Je ontvangt een herinnering van ons. Als je de betaling niet op tijd kan uitvoeren, neem dan snel contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen zoeken. 
 

Hoe moet ik mijn elektriciteits- of gasfactuur betalen? 

Om je betalingsmethode te kiezen, ga je naar Mijn klantenzone > mijn betalingsvoorkeuren en volg je de instructies.  

 

 

Je kan kiezen tussen betaling: 

Bankoverschrijving

Heb je gekozen voor betaling via overschrijving? Zorg ervoor dat je je facturen vóór de vervaldatum betaalt om herinneringskosten te vermijden. 

Domiciliëring 

Betaal je via domiciliëring? De debitering vindt plaats rond de vervaldatum. Voor voorschotten kan je ook domiciliëring en bankoverschrijving combineren om je afrekeningsfactuur zelf te betalen. 

Zoomit 

Via dit platform kan je alle facturen die wij je sturen, ontvangen en raadplegen. Om ze te betalen, hoef je ze enkel te valideren. 

Nog steeds hulp nodig?