Overslaan en naar de inhoud gaan

Je verwarming laten nakijken door TotalEnergies: zo gaat dat!

Groene energie is voor TotalEnergies een speerpunt. Daarom helpen we onze klanten ook energie besparen. Een goed onderhouden mazout- of aardgasketel verbruikt tot maar liefst 20% minder. En dus kan je bij TotalEnergies ook terecht voor een nazicht.

Link symbol Kopieer link
Gekopieerd
Entretien_chaudiere_avec_Lampiris

Laat onze ketel ons onverwachts toch in de steek? Dan kunnen we de noodlijn van Lampiris de klok rond bellen. Van gemoedsrust gesproken!

Petra en Karl

Maar hoe verloopt zo een nazicht eigenlijk? Wij vroegen het aan Petra en Karl uit Niel. Hun aardgasketel is aan een onderhoud toe.

“Een ketel die goed werkt, is een zuinige ketel. Daarom vinden we een onderhoud zo belangrijk. Omdat we uitstekende ervaringen hebben met TotalEnergies als energieleverancier, hebben we het nazicht aan hen toevertrouwd. Eerlijk: het liep van een leien dakje!

  • Maandag, 9.00 uur. We nemen de telefoon en bellen 0800 18 815 om een afspraak te maken. We krijgen Christiane aan de lijn, een sympathieke dame die ons aanspreekpunt is. Zij regelt een technieker en volgt ons dossier op. En ze zorgt ervoor dat de onderhoudsman het meest efficiënte traject aflegt tussen de afspraken door.
  • Enkele dagen later ontvangen we een mail van Christiane van TotalEnergies. Ze heeft voor ons een afspraak geregeld met technieker Jan. Dinsdag om tien uur mogen we hem verwachten.
  • De dinsdag daarop rinkelt de deurbel om tien uur. Jan is stipt op de afspraak, dat zijn alvast goede punten!
  • Jan is in de kelder, maar gaat niet meteen aan de slag. Hij beveiligt eerst de ruimte. Daarna neemt hij zijn lastenboek erbij. Een vast stappenplan, zeg maar, zodat elk onderhoud volgens de regels van de kunst verloopt. Het lastenboek stemt overeen met de meest recente wetgeving.

Meteen een afspraak maken?

Ik activeer deze dienst
  • Jan doorloopt nauwgezet alle puntjes. Hij kijkt de brander na, de elektroden en ook de koppeling tussen ketel en schoorsteen.
  • Tegen de middag hebben we opnieuw een ketel die optimaal functioneert en zuinig is! We betalen Jan met onze bankkaart, dat hadden we met Christiane vooraf afgesproken.
  • We ontvangen een gedetailleerd verslag van de ketel. Dankzij dat persoonlijk rapport zijn we perfect op de hoogte van de staat van onze ketel. Jan geeft ons een extra woordje uitleg, dat appreciëren we enorm.
  • Achteraf krijgen we het officiële reinigings- en verbrandingsattest toegestuurd, het bewijs dat we wettelijk helemaal in orde zijn.
  • Toegegeven: het onderhoud van onze ketel is niet onze topprioriteit. TotalEnergies begrijpt dat maar al te goed. Vanaf nu krijgen we automatisch een herinnering wanneer het tijd is voor het volgende nazicht. Handig, toch?
  • Notre chaudière ne nous laisse-t-elle pas tomber de manière inattendue ? Ensuite, nous pouvons appeler la ligne d'urgence de TotalEnergies 24 heures sur 24. Parlez de tranquillité d'esprit!
Miniatuurvoorbeeld