Overslaan en naar de inhoud gaan
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen van TotalEnergies?

Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen van TotalEnergies?

In het kort

Het kan zijn dat je een betalingsherinnering hebt ontvangen als gevolg van een probleem met de mededeling, omdat onze herinneringsbrief en jouw betaling elkaar gekruist hebben of omdat je je energiefactuur niet op tijd hebt betaald. 

Heb je een herinnering ontvangen voor de betaling van je gas- en/of elektriciteitsfactu(u) r(en)? Lees hier meer over de reden, afhankelijk van de situatie. 
 

Informatie die elkaar kruist 

Onze herinneringsbrief en jouw betaling hebben elkaar gekruist. Met andere woorden, op het moment dat wij onze herinneringsbrief opstelden en verstuurden, hadden wij je betaling nog niet ontvangen. Aangezien je de betaling ondertussen hebt uitgevoerd, kan je deze herinneringsbrief als nietig beschouwen. 
 

Een probleem met de mededeling 

Je hebt geen mededeling ingevuld bij je betaling of je hebt een fout gemaakt in je mededeling. Daarom willen we je vragen ons een betalingsbewijs te sturen, zodat wij dit kunnen nagaan in onze boekhouding.  
 

Slechte timing 

Je hebt je factuur niet op tijd betaald. Deze herinneringsbrief bevat gegevens over het bedrag of de bedragen die je nog niet hebt betaald.
 Kan je deze betaling niet uitvoeren? Neem dan snel contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen zoeken. Want als je factuur 15 werkdagen na de 1e herinnering nog steeds niet is betaald, ontvang je een ingebrekestelling en wordt er op je volgende voortschotfactuur € 25 extra aangerekend.
NB: als je een "beschermde" afnemer bent, worden je geen herinnerings- of aanmaningskosten aangerekend.  

Nog steeds hulp nodig?