Hoe zeg ik mijn contract bij TotalEnergies op?
U kan uw contract gemakkelijk opzeggen via een eenvoudige procedure die verschilt afhankelijk van het feit of u verhuist, van energieleverancier verandert of uw contract gewoon opzegt.
U kan uw energieleveringscontract bij ons gemakkelijk opzeggen. De te volgen procedure hangt af van de reden voor stopzetting: verhuizen, veranderen van leverancier of uw contract gewoon opzeggen.
Uw bedrijf verhuist
Hebt u een andere locatie gekozen voor uw beroepsactiviteit? Breng ons snel op de hoogte door op onze website te chatten met een van onze experts, die u graag zal helpen om uw verhuis te regelen. Vergeet niet het energieovernamedocument te downloaden, in te vullen en te ondertekenen.
U verandert van leverancier
Als u van energieleverancier wil veranderen, schrijft u zich gewoon in bij de leverancier van uw keuze. Hij zorgt voor de stopzetting van uw contract bij TotalEnergies.
Vergeet tijdens de periode van de overstap naar uw nieuwe leverancier niet om uw meterstanden door te geven aan uw netbeheerder, die ze naar ons en naar de nieuwe leverancier doorstuurt (anders worden de meterstanden op afstand opgenomen). Op basis van deze meterstanden ontvangt u van ons een eindafrekening.
U wil geen contract meer
Als u gewoon geen energiecontracten meer wil met welke leverancier dan ook, ga dan naar de pagina Mijn energiecontract beëindigen.
U wil uw meters laten afsluiten
Naast het opzeggen van uw contract, wil u misschien ook uw meters laten verzegelen. Neem in dat geval contact met ons op en wij sturen uw aanvraag naar uw netbeheerder. Nadien moet u een afspraak inplannen zodat een technicus de tellers kan komen verzegelen. Zodra dit is gebeurd, brengt uw netbeheerder ons hiervan op de hoogte. Vanaf dat moment factureren we geen voorschotten meer en ontvangt u enkel nog een eindafrekening.