Ik heb een factuur ontvangen en het meternummer is niet correct. Wat moet ik doen?
Het is mogelijk dat het nummer op uw factuur niet hetzelfde is als het nummer van de gas- of elektriciteitsmeter. Dat komt vaak voor doordat de meternummers tussen buren worden verwisseld. Lees hier wat u moet doen zodat we de nodige wijzigingen kunnen aanbrengen.
Soms krijgt u een factuur, maar bij nader inzien stelt u vast dat het nummer van de (gas- of elektriciteits)meter niet juist is. Dit soort fouten komt voor wanneer de meternummers tussen buren (bedrijven) worden verwisseld wanneer bedrijven verhuizen en een contract afsluiten bij een energieleverancier.
Is dit wel degelijk uw meter?
Om er absoluut zeker van te zijn dat de meter van uw bedrijf is, kan u dat controleren door de stroom uit te schakelen. Hebt u geen gas of elektriciteit meer in de gebouwen waar u uw activiteit uitoefent? Dan is dit wel degelijk uw meter! Zodra u dit hebt gecontroleerd, kan u ons de informatie doorgeven. Dan zullen wij de nodige wijzigingen aanbrengen. Dit zijn de twee respectieve procedures, naargelang de situatie:
A. U en uw buurman zijn allebei klant bij TotalEnergies
Bezorg ons een schriftelijk document, gedateerd en ondertekend door u en uw buur, met de volgende informatie:
- Uw volledig adres (straat, nummer, bus, verdieping, postcode, gemeente)
- Uw btw-nummer
- Uw respectieve meternummers en EAN-codes – u kan uw netbeheerder vragen welke EAN-code overeenstemt met uw meter
- De huidige meterstanden
- De verhuisdatum of de startdatum van de levering voor elk betrokken leveringspunt
- De meterstanden bij de verhuis of bij het begin van de levering voor elk betrokken leveringspunt
B. U en uw buur hebben niet dezelfde energieleverancier
Bezorg ons een schriftelijk document, gedateerd en ondertekend, met de volgende informatie:
- Uw volledig adres (straat, nummer, bus, verdieping, postcode, gemeente)
- Uw btw-nummer
- De verkeerde EAN-code en het bijbehorende meternummer
- De juiste EAN-code en het bijbehorende meternummer, met vermelding of die afgesloten dreigt te worden of al verzegeld is
- Uw huidige meterstanden en de exacte datum van de meteropname
Wij vragen dan aan uw netbeheerder om energie aan de juiste meter te leveren, namelijk die van u.
Hoe zit het met de verkeerde meter?
Zodra uw dossier in behandeling is, stuur TotalEnergies u uiteraard een creditnota voor de voorschotten die u hebt betaald voor de verkeerde meter.