Overslaan en naar de inhoud gaan
Ik heb mijn energiefactuur betaald, maar ik heb net een herinneringsbrief ontvangen van TotalEnergies. Wat moet ik doen?

Ik heb mijn energiefactuur betaald, maar ik heb net een herinneringsbrief ontvangen van TotalEnergies. Wat moet ik doen?

In het kort

Als je een herinneringsbrief ontvangt terwijl je je gas- en/of elektriciteitsrekening hebt betaald, kan het zijn dat je een fout hebt gemaakt in je rekeningnummer of mededeling, of dat jouw betaling en onze herinneringsbrief elkaar hebben gekruist. 

Heb je een herinneringsbrief ontvangen, terwijl je je gas- en/of elektriciteitsfactuur wel hebt betaald? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. 
 

Informatie die elkaar kruist 

Onze herinneringsbrief en jouw betaling kunnen elkaar gekruist hebben. Met andere woorden, op het moment dat wij onze herinneringsbrief opstelden en verstuurden, hadden wij je betaling nog niet ontvangen. Aangezien je die ondertussen hebt uitgevoerd, kan je deze herinneringsbrief negeren. 
 

Een probleem met de rekening of de mededeling

Controleer of de gegevens die je bij je overschrijving hebt ingevoerd, correct zijn:  

  • Is het rekeningnummer van de begunstigde (TotalEnergies) correct? Als het correct is, hebben we jouw betaling niet ontvangen.  
  • Heb je de juiste gestructureerde mededeling vermeld? Als deze ontbreekt of onjuist is, kan je betaling niet aan je dossier worden gekoppeld. Daarom willen we je vragen ons een betalingsbewijs te sturen, zodat wij dit kunnen nagaan in onze boekhouding. 

Nog steeds hulp nodig?