Overslaan en naar de inhoud gaan
Mijn facturen betalen

Mijn facturen betalen

Domiciliëring

Om de automatische betaling van je facturen te garanderen, kan je de domiciliëring activeren.

Het is heel gemakkelijk! Er zijn verschillende manieren om dat te doen :

  1. Tijdens je inschrijving: Bij je inschrijving bij TotalEnergies kan je de domiciliëring rechtstreeks activeren. Het bedrag gaat telkens van je rekening op de vervaldatum van je factuur.
  2. In je klantenzone: Ook via je klantenzone kun je een domiciliëring activeren. Je kunt ze activeren via deze link. Houd er rekening mee dat je al eens een betaling met je account moet hebben gedaan om deze dienst te activeren.
  3. Via ons toestemmingsformulier: Je kunt ons je domiciliëringsaanvraag sturen door het volgend formulier ingevuld terug naar ons te sturen.
  4. Via onze klantendienst: Als wij al een overschrijving ontvangen van het rekeningnummer waarop de domiciliëring moet worden uitgevoerd, zullen onze medewerkers de nodige stappen om de domiciliëring op je klantnummer activeren.

Ter informatie: als je betaalt via domiciliëring, ontvang je geen tussentijdse facturen meer. Je krijgt alleen nog eindafrekeningen per post of per e-mail toegestuurd, eveneens voorschotfacturen waarvan het bedrag is gewijzigd. Je kunt je facturen op elk moment wel altijd blijven raadplegen op je MyTotalEnergies-klantenzone.

 

Zoomit

Je kunt Zoomit activeren om de betaling van je facturen te vergemakkelijken. Je hoeft dan alleen nog de betaling goed te keuren zodra Zoomit je factuur heeft ontvangen.

Met Zoomit kun je alle facturen en creditnota’s van TotalEnergies ontvangen en raadplegen.. Je hebt ook de optie om je facturen te betalen via je programma voor internetbankieren. Simpel, efficiënt en milieuvriendelijk.

 

Bankoverschrijving

Vink deze optie aan bij je inschrijving en ontvang je facturen met een overschrijvingsformulier. Daarop staan het te betalen bedrag, het rekeningnummer van TotalEnergies en de gestructureerde mededeling die je moet vermelden in je betaling. Je kunt ook je klantnummer gebruiken om de overschrijving uit te voeren. Zorg ervoor dat je de betaling van een overschrijving voor de vervaldatum van je factuur in orde brengt om extra kosten te vermijden.

Goed nieuws voor als je hebt gekozen om je facturen per e-mail te ontvangen. Je kan je betaling direct met je smartphone verrichten dankzij de link die beschikbaar is in de e-mail. Je vindt deze betalingslink ook in je MyTotalEnergies-klantenzone.

 

Domiciliëring en bankoverschrijving

Wil je je eindfactuur zelf betalen? Dat is heel goed mogelijk. Inderdaad, je kan ook kiezen voor een combinatie van de betaalmethoden. Je betaalt jouw voorschotfacturen via domiciliëring en je jaarlijkse eindafrekening via bankoverschrijving.

Hoe doe je dit?

Ga naar je klantenzone en volg de hieronder beschreven stappen:

  1. Klik op “Domiciliëring activeren”. De domiciliëring kan worden geactiveerd in je klantenzone. Om dit te doen, klik je op “Domiciliëring activeren” wanneer je volgende pagina ziet.step 1 nl
  2. Vergeet ook niet om de volgende twee vakjes aan te vinken, zoals je in onderstaande afbeelding ziet. Zo kan je je jaarlijkse afrekening nog via overschrijving blijven betalen.step 2 nl

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op